Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
V květnu 2020 mi váš zaměstnanec tel. nabízel nový modem O2 Smart Box s odůvodněním, že máme starý typ, odmítla jsem a on použil tu kouzelnou větu: počkejte, já se dívám, VY TO BUDETE MÍT ZADARMO, budete platit pouze poštovné. Přestože s manželem dodržujeme pravidlo, že žádné tel. nabídky nebereme, odsouhlasila jsem nový modem, říkala jsem si, že to je zřejmě služba stálým zákazníkům. Ani mne nenapadlo, že společnost 02 by mohla používat proslulé „nekalé praktiky“. Za několik dnů modem doručili a poštovné nechtěli.
29.6.2020, den před odjezdem na dovolenou mi přišla zpráva o neuhrazené měsíční platbě. Řešila jsem hned tel. a osobně jsem byla na prodejně OC ChodovPzaha 4. Byla jsem informovaná, že měsíční platba byla navýšena za poštovné a splátku na modem, což překročilo můj limit ve spořitelně. Sdělila jsem, jak mi byl modem nabízen a odvolala se na váš záznam tel. hovorů, kde bylo jasně řečeno- máte to zadarmo – ne, že to budu splácet 4.700,-Kč, a že se mi zvýší měsíční platba. Chtěla jsem zaplatit dlužnou měsíční platbu v hotovosti, ale to bych musela zaplatit 90.-Kč za platbu v hotovosti. Tehdy jsem poprvé řekla větu, kterou jsem mnohokrát opakovala:Do této situace jsem se nedostala vlastní vinou, tento problém zavinil váš zaměstnanec svým nekalým jednáním, platby přes internet nevedu, vyplňovat složenku a stát frontu na poště nebo spořitelně nebudu.
Odjela jsem na dovolenou a i tam na mne útočily vaše upomínky . V den odjezdu 21.7.2020 se mi ozval váš zaměstnanec, kterého jsem slušně odmítla, že balím a musím předat pokoj , po návratu zajdu osobně na prodejnu a vyřídím vše.
To byla má bláhová vize. Mám omezený internet, stálé upomínky za platbu a řešení je - zaplatit – jít na tu poštu, vyplnit složenku, vystát si frondu –za co? Za to, že vaše společnost zaměstnává a ještě kryje lidi, kteří – používám slušný výraz – používají nekalé praktiky.
Několik osobních jednání na prodejně, několik telefonátů, urgence vyřízení stížnosti – NIC – do toho vaše zprávy –záleží nám na vaší spokojenosti, sdělte nám, jak jste byli spokojeni – komu to mám sdělit, komu záleží na mé spokojenosti – strojům, automatům nebo lidem, kteří se chovají jak automat, protože nic jiného nemohou, nejsou „kompetentní“.
Za měsíc si nebyl nikdo schopen poslechnout nahrávku předmětného hovoru . Jediný váš zaměstnanec mi téměř v závěru řekl, že vlastně mé měsíční platby budou stejné, protože jste mi vylepšili internet a snížili platbu za něj. A to mi sdělil dne 4. a 6.8.2020 i zaměstnanec , který mou stížnost vyřídil.
Prosím, ale tady nejde o peníze, tady jde o to, že odmítám, aby na mne někdo používal tyto nekalé praktiky. Pokud budu mít zájem koupím si modem hotově a ne na splátky. V současné době používám náš „starý“ modem, vzhledem ke způsobu, jak jsem získala nový – jsem připravena vám Smart Box vrátit.
Očekávám vaše řešení a přiznání, že váš zaměstnanec použil větu MÁTE TO ZADARMO a mě to přišlo dost draho. Dnes jsem „dlužné částky“ uhradila a stejnou vstřícnost bych ráda viděla i z vaší strany.
Děkuji za vaši odpověď a přeji hezké dny
Eva Pešková
Smart Bix
vrátit zboží
|
Tweet |
Jednání zaměstnance společnost v souladu s § 430 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zavazuje. Pokud zaměstnanec přislíbil spotřebitelce plnění bezúplatně, je společnost k tomuto plnění povinna a není oprávněna si za něj účtovat kupní cenu.
Obchodní praktiky jsou v souladu s písm. s) Přílohy č. 1 k zákonu o ochraně spotřebitele vždy považovány za klamavé, pokud prodávající uvádí u výrobku nebo služby (vč. sdělení učiněného při nabízení) slova „gratis", „zdarma", „bezplatně" nebo slova podobného významu, pokud spotřebitel musí za výrobek nebo službu vynaložit jakékoli náklady, s výjimkou nezbytných nákladů spojených s reakcí na obchodní praktiku, s převzetím nebo doručením věci.
Orgánem příslušným k přezkumu je v tomto případě Česká obchodní inspekce.
Pokud spotřebitel nesouhlasí s vyúčtováním, je třeba uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne poskytnutí služby. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítla, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Dobrý den, paní Pešková,
rád bych situaci předal znovu k prověření, ale ve Vaší stížnosti není žádný identifikátor, kterého bychom se mohli chytit. Doplňte prosím číslo internetu do neveřejné části nebo rovnou nám na e-mail info@o2guru.cz. Rádi situaci znovu prověříme.
S pozdravem
Patrik Hogh
Guru pro Social Media, O2 CZ
Zdravím, můj zákaznický účet je 2001642114 /nevím, zda je to vámi požadovaný identifikátor, Eva Pešková, r.č. 495720/186.
Vzhledm ke zkušenostem a k postoji vaší společnosti k mé situaci, kdy jediné čeho jsem se dočkala jsou platby navíc poslední 335,- Kč za reaktivaci služby, odcházím od vaší společnosti. Smart box vám samozřejmě uhradím. Chtělajsem panu Babišovi vrátit 5.OOO,-, které věnuje důchodcům, protože s tím nesouhlasím, ale jsem už rozhodnuta, že tuto částku si nechám na úhradu vaší "NEKALOSTI" slušně řečeno. Takže toto vše berte pouze jako podnět, jak s ním naložíte je na vás.
Děkuji alespoň za tuto vaši reakci, přeji vám hezké dny
Eva Pešková
Děkuji za doplnění. Zároveň prosím společnost dTest o skrytí případu, jelikož obsahuje citlivé údaje zákazníka.
Celou situaci jsem znovu prošel a v hovoru zazněla informace, že oproti minulému stavu bude mít Smart Box "v podstatě zadarmo". Dříve jste totiž platila za internet 499 Kč a kolega Vám nastavil novou cenu 399 Kč. Ve výsledku tedy platíte o 1 Kč méně než dříve, jelikož splátky Smart Boxu je ve výši 99 Kč. Pokud byste měla zájem situaci znovu prověřit reklamačním oddělením, napište nám a obratem předáme.
S pozdravem
Patrik Hogh
Guru pro Social Media, O2 CZ
Zdravím, odpovídáte stále stejně, tady nejde o to kolik budu platit, ale o to, že jsem zboží nechtěla a o větu:
počkejte, já se dívám, VY TO BUDETE MÍT ZADARMO, budete platit pouze poštovné.
Ale to já nedokážu, protože nahrávku máte vy. Neobtěžujte se dále s mým podnětem. Je to škoda mého i vašeho času.
Přeji hezké dny.
Pešková
Tímto zdvořile žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.