Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
obracím se na Vás s žádostí o pomoc s vyřešením situace, která nastala následkem koronaviru, abych zjistila, na co mám-nemám nárok.
Na začátku roku jsem si zakoupila vstupenky na představení Cavewoman v Liberci, původní plánovaný termín 2.6.2020. Tento termín byl změněn na 30.9., nicméně mi nikdo nedal vědět o změně termínu (ve kterém se z důvodu porodu nemohu účastnit). Podařilo se mi změnu termínu zjistit proaktivním způsobem, proto jsem žádala o storno vstupenek, nicméně jsem neobdržela žádnou odpověď (viz níže).
...............
MH
Komu: obchod@ticketportal.cz
Dobrý den, prosím o storno těchto vstupenek - v náhradním termínu se nemohu zúčastnit (termín porodu mám na konci září).
Prosím o vrácení peněz na účet číslo xxx-xxxxxxxxx/0100.
Předem děkuji
S pozdravem,
MH
.................
S odstupem času jsem, vzhledem k nulové reakci obchodu, kde jsem vstupenky zakoupila, přeposlala email na reklamační oddělení Ticket Portalu. Chtěla jsem také zavolat, ale na webových stránkách není uvedeno žádné telefonní číslo.
.........
Dobrý den, paní H,
je mi líto, ale email ze dne 3.8. je první, který jsme od Vás obdrželi. Z emailové adresy: obchod@ticketportal.cz odcházejí pouze informace zákazníkům o realizovaných objednávkách a není tedy komunikačním kanálem.
Veškeré informace naleznete po celou dobu pod tímto odkazem: https://www.ticketportal.cz/Article/6353, včetně podrobnějších informací a vysvětlivek https://www.ticketportal.cz/Article/6301 k danému stavu uvedenému v seznamu u konkrétního Vámi hledaného dne a akce.
Co se týká telefonních čísel, tak je mi líto, ale komunikujeme se zákazníky výhradně prostřednictvím emailů a online chatů. Veřejnými telefonními linkami nedisponujeme.
........
Na email jsem reagovala, že bych ráda i tak vstupenky stornovala, protože mě nikdo o postupu neinformoval, nicméně jejich reakce byla taková, že nyní nemám nárok a musím případně zkusit přes pořadatele akce.
Já osobně jsem přesvědčená, že mám na vrácení peněz nárok, proto se obracím na Vás a prosím o potvrzení/vyvrácení a případně jaký postup bych měla nyní následovat?
Předem děkuji za informaci,
S pozdravem,
MH
Vstupenky na akci Cavewoman v Liberci 2.6.2020
Storno vstupenek a vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce přesunuta, jedná se o jednostrannou změnu podmínek, za kterých je poskytováno plnění ze strany společnosti. Jednostranná změna smluvních podmínek je ve smluvním právu v zásadě (tj. až na výjimku, kterou upravuje § 1752 občanského zákoníku) nepřípustná, neboť je v rozporu se základní zásadou smluvního práva pacta sunt servanda („smlouvy mají být plněny“). Spotřebitel tedy bude muset zásadně vždy s jednostrannou změnou obsahu závazku souhlasit. Obsahem závazku je i ujednání o místě a času plnění.
Pokud se změnou závazku spotřebitel souhlasit nebude, bude závazek pro nemožnost plnění ze strany pořadatele zrušen a spotřebitel bude mít nárok na vrácení peněžních prostředků, které poskytl pořadateli. Pokud by spotřebitel s přesunutím souhlasil a pořadatel akce mu umožnil účastnit se na základě vstupenky zakoupené původně na jiný termín, je nutné toto právní jednání kvalifikovat jako tzv. novaci. O dohodě o náhradním plnění je vždy lepší si nechat vystavit písemné potvrzení nebo si pořídit jiný důkaz, kterým lze v budoucnosti nárok prokázat.
V případě, že spotřebitel na změnu obsahu závazku nepřistoupí, má právo žádat vrácení kupní ceny. Nevrátí-li společnost kupní cenu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Ohledně formy, ve které má být kompenzována cena zaplacená za kulturní akci, uvádíme následující. Spotřebitelé, kteří si zakoupili vstupenky na kulturní akce, které se měly konat do 31. října 2020, mohou pořadatele těchto akcí požádat ve lhůtě do 31. března 2021 o vydání poukazu na jinou kulturní akci. To platí za předpokladu, že
- došlo ke zrušení původní akce
- k tomuto zrušení došlo po 19. květnu 2020, kdy vstoupil v účinnost zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí
- jedná se o kulturní akci s termínem konání do 31. října 2020
- pořadatel kulturní akce postupoval v souladu se zákonem (tzn. např. o zrušení kulturní akce pořadatel vyrozumí spotřebitele prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků; zde se při posuzování toho, zda došlo či nedošlo k dostatečnému oznámení použije hledisko průměrného spotřebitele).
Uplatnit poukaz spotřebitelé mohou na akce s termínem konání do 31. října 2021. Zároveň jim pořadatel musí nabídnout náhradní akci nejpozději do 6 měsíců od vystavení poukazu. Pokud spotřebitelé náhradní akci nevyužijí nevyužijí, mají následně nárok na vrácení peněz, a to do 14 dnů od skončení ochranné doby. Tou se rozumí doba, která počíná běžet dnem oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků a končí dnem 31. října 2021. Vrácení je tedy možné 14. listopadu 2021. Vystavené poukazy jsou platné po dobu trvání ochranné doby a musejí být minimálně v hodnotě uhrazeného vstupného.
Zvláště zranitelné skupiny spotřebitelů mohou poukaz odmítnout a požádat pořadatele o vrácení uhrazeného vstupného. Mezi tyto skupiny patří zdravotně postižení lidé, nezaměstnaní, těhotné ženy, rodiče na mateřské nebo rodičovské dovolené, lidé starší 65 let a samoživitelky nebo samoživitelé. Domníváme se, že přiměřená doba pro navrácení peněžních prostředků by měla u této skupiny zvlášť zranitelných spotřebitelů měla činit obecně maximálně 30 dnů.
Společnost IRSnet CZ s.r.o. (provozovatel sítě Ticketportal.cz) je zprostředkovatelem prodeje vstupenek, nikoliv pořadatelem akce. Pokud došlo ke zrušení akce a bylo domluveno vrácení platby, jde konečná povinnost za pořadatelem akce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Více informací je dostupných v našem článku na adrese https://www.dtest.cz/clanek-8093/jak-je-to-s-poukazy-za-zrusene-kulturni-akce.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.