Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
zakoupil jsem si formou aukce na www.aukro.cz od prodejce Alza.cz poškozený telefon, při výhře na www.aukro.cz (Alz_prodej) jsem uvedl jaké chci údaje na doklad (písemně při potvrzování objednávky).
I přesto my byl vystavený doklad na jiné jméno a nyní mi prodejce nechce údaje upravit na mnou požadované a sdělil mi, že nelze měnit doklad z fyzické osoby na jinou fyzickou osobu.
Po pravdě mě to moc nezajímá, protože jsem jasně uvedl co má být na dokladu.
Napsal jsem tak cca 10 e-mailů na aukro@alza.cz, obchod@alza.cz, podal jsem oficielní stížnost, přes jejich formulář na stížnosti, ale vždy mi napíší jen, že to nejde změnit.
Toto jednání mi přijde v rozporu se zákonem a porušuje moje práva spotřebitele.
Jak se mohu bránit a donutit Alzu, aby mi na doklad dala správné jméno?
Mobilní telefon iPhone X 256GB Vesmírně šedý
Oprava údajů na faktuře na moje požadované, co jsem chtěl od první chvíle. Nic víc.
|
Tweet |
Jedná-li se o doklad ve smyslu § 16 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, tzn. o doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby, zákona jako povinné náležitosti vymezuje
- datum prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, což je důležité zejména s ohledem na běh promlčecí lhůty práva z vadného plnění,
- o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná
- za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, a to v souladu s § 12 zákona o ochraně spotřebitele
- identifikační údaje prodávajícího, což znamená jméno a příjmení fyzické podnikající osoby, v případě právnické osoby pak název nebo obchodní firmu a jeho identifikační číslo osoby (IČ).
Z výše uvedeného plyne, že prodávající není povinen uvádět na dokladu o zakoupení výrobku či služby jméno koncového spotřebitele. Ovšem vystavení dokladu o zakoupení výrobku či služby, na kterém je uvedeno jiné, nesprávné jméno spotřebitele, není podle našeho názoru z povahy věci dokladem, na který má spotřebitel v souladu s § 16 zákona o ochraně spotřebitele nárok, neboť je zkrátka vystaven jako potvrzení pro jiného spotřebitele. Tento rozpor by mohl působit spotřebiteli potíže např. při uplatňování práv z vadného plnění. Domníváme se, že ačkoliv spotřebitel nemá ze zákona nárok na to, aby na dokladu o zakoupení výrobku či služby bylo uvedeno jeho jméno, má nárok na to, aby na dokladu o zakoupení výrobku či služby nebylo uvedeno jméno cizí, nesprávné.
Jedná-li se o doklad ve smyslu § 26 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, tzn. daňový doklad, zákon jako povinné náležitosti tohoto dokladu vymezuje informace taxativně a kumulativně uvedené v § 29 zákona o dani z přidané hodnoty. Mezi těmito náležitostmi je i jméno kupujícího. V takovém případě má kupující nárok na vystavení správného daňového dokladu, tzn. dokladu obsahují jeho správné jméno.
Dobrý den, se zákazníkem jsme komunikovali v rámci oddělení péče o zákazníky a na základě čestného prohlášení byla provedena také oprava faktury a ta byla zákazníkovi dne 14.8.2020 zaslána na e-mail a tedy by mělo být vše v pořádku.
S omluvou a přáním krásného dne, Eva péče o zákazníky.
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a uzavření případu.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.