Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#44259Špatné údaje na daňovém dokladu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.08.2020, před 4 lety

Jan Pražák

Znění stížnosti

Dobrý den,
zakoupil jsem si formou aukce na www.aukro.cz od prodejce Alza.cz poškozený telefon, při výhře na www.aukro.cz (Alz_prodej) jsem uvedl jaké chci údaje na doklad (písemně při potvrzování objednávky).
I přesto my byl vystavený doklad na jiné jméno a nyní mi prodejce nechce údaje upravit na mnou požadované a sdělil mi, že nelze měnit doklad z fyzické osoby na jinou fyzickou osobu.
Po pravdě mě to moc nezajímá, protože jsem jasně uvedl co má být na dokladu.
Napsal jsem tak cca 10 e-mailů na aukro@alza.cz, obchod@alza.cz, podal jsem oficielní stížnost, přes jejich formulář na stížnosti, ale vždy mi napíší jen, že to nejde změnit.

Toto jednání mi přijde v rozporu se zákonem a porušuje moje práva spotřebitele.

Jak se mohu bránit a donutit Alzu, aby mi na doklad dala správné jméno?


Produkt

Mobilní telefon iPhone X 256GB Vesmírně šedý


Požadované řešení

Oprava údajů na faktuře na moje požadované, co jsem chtěl od první chvíle. Nic víc.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.9.2020 14:37, před 4 lety

Jedná-li se o doklad ve smyslu § 16 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, tzn. o doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby, zákona jako povinné náležitosti vymezuje
- datum prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, což je důležité zejména s ohledem na běh promlčecí lhůty práva z vadného plnění,
- o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná
- za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, a to v souladu s § 12 zákona o ochraně spotřebitele
- identifikační údaje prodávajícího, což znamená jméno a příjmení fyzické podnikající osoby, v případě právnické osoby pak název nebo obchodní firmu a jeho identifikační číslo osoby (IČ).

Z výše uvedeného plyne, že prodávající není povinen uvádět na dokladu o zakoupení výrobku či služby jméno koncového spotřebitele. Ovšem vystavení dokladu o zakoupení výrobku či služby, na kterém je uvedeno jiné, nesprávné jméno spotřebitele, není podle našeho názoru z povahy věci dokladem, na který má spotřebitel v souladu s § 16 zákona o ochraně spotřebitele nárok, neboť je zkrátka vystaven jako potvrzení pro jiného spotřebitele. Tento rozpor by mohl působit spotřebiteli potíže např. při uplatňování práv z vadného plnění. Domníváme se, že ačkoliv spotřebitel nemá ze zákona nárok na to, aby na dokladu o zakoupení výrobku či služby bylo uvedeno jeho jméno, má nárok na to, aby na dokladu o zakoupení výrobku či služby nebylo uvedeno jméno cizí, nesprávné.

Jedná-li se o doklad ve smyslu § 26 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty, tzn. daňový doklad, zákon jako povinné náležitosti tohoto dokladu vymezuje informace taxativně a kumulativně uvedené v § 29 zákona o dani z přidané hodnoty. Mezi těmito náležitostmi je i jméno kupujícího. V takovém případě má kupující nárok na vystavení správného daňového dokladu, tzn. dokladu obsahují jeho správné jméno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.9.2020 08:49, před 4 lety

Dobrý den, se zákazníkem jsme komunikovali v rámci oddělení péče o zákazníky a na základě čestného prohlášení byla provedena také oprava faktury a ta byla zákazníkovi dne 14.8.2020 zaslána na e-mail a tedy by mělo být vše v pořádku.

S omluvou a přáním krásného dne, Eva péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.9.2020 08:27, před 4 lety

Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o potvrzení informace a uzavření případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2020 21:18, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2020 09:54, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.