Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den,
dne 19.5. 2020 jsem po telefonickém potvrzení a ujištění pracovníka cestovní agentury Invia.cz, a.s. (zastupující CK Exim Tours a.s), že se mnou zvolený zájezd i přes koronavirovou hrozbu určitě bude pořádat, doplatila poslední zálohu a uhradila tak celou částku za zájezd na Kapverdy včetně cestovního pojištění pro 2 osoby v celkové výši 52 740 Kč. Den odletu měl být 24. 6. 2020.
Den poté, tedy 20. 5. 2020 byly všechny odlety z ČR do zahraničí do konce června odvolány.
To jistě zaměstnanec agentury musel předpokládat, přesto mně podal nepravdivou informaci.
Po mnohých výzvách v médiích, abychom nežádali o vracení již uhrazených peněz, ale naopak částku použili na rekreaci v ČR, jsem vyhledala adekvátní pobyt. Bohužel komunikace s Invií i Exim Tours byla obtížná (telefonicky se spojit nedalo, na maily pokaždé reagoval jiný pracovník a jejich odpovědi si navzájem protiřečily), že jsem se nakonec 15. 6. 2020 rozhodla požádat o vrácení peněz.
1. 7. 2020 mně byla na můj účet zaslaná částka za zájezd ve výši 50 960 Kč. Po nové žádosti o vrácení i zbylé částky ve výši 1 780 Kč za cestovní pojištění, byla na můj účet dne 3. 8. 2020 připsaná částka ve výši 1 157 Kč. Na můj další mail se žádostí o vysvětlení snížení dlužné částky o 623 Kč, přišla tato odpověď:
Dobrý den,
klientům byla vrácena poměrná část za nespotřebovanou část pojištění po potvrzení částky pojišťovnou, tj. samotného cestovního pojištění, které je aktivní až po vycestování a k jeho aktivaci tedy nedošlo. Peníze jsou klientům navráceny automaticky na stejné bankovní spojení, kde byly vráceny také peníze za zájezd/ dříve vystavený poukaz.
Při částečném vrácení pojistného vychází pojišťovna ze zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, kdy dle § 2782 má pojistitel právo na pojistné za dobu trvání pojištění. ERV jako pojistitel tedy nesl pojistné riziko zrušení cesty od sjednání pojištění do odmítnutí voucheru. Výpočet konkrétní částky pak vychází z jejich pojistně-matematických modelů.
Pokud požadujete bližší informace k pojištění, můžete v této souvislosti kontaktovat ERV Evropskou pojišťovnu, a. s. https://www.ervpojistovna.cz/, která Vám danou skutečnost potvrdí.
S pozdravem
Tým CK EXIM TOURS a.s.
Prosím tedy o informaci, zda je toto jednání oprávněné.
Děkuji
Mgr. Iva Rašková
Nerealizovaný zájezd na Kapverdské ostrovy z důvodů Covid 19
Prosím o informaci, zda je jednání CK Exim Tours oprávněné, tzn. může si CK, resp. pojistitel strhnout jakoukoli částku z mých prostředků určených na zájezd, který ale nebyl díky koronaviru realizovaný?
|
Tweet |
Z obsahu stížnosti vyplývá, že zájezd byl zrušen v režimu ustanovení § 2536 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, tedy pořadatelem z důvodu mimořádné a nepředvídatelné okolnosti nastalé v místě pobytu či cesty.
V takovém případě platí, že spotřebitel má v souladu s ustanovením § 2536a občanského zákoníku právo při odstoupení od smlouvy požadovat po pořadateli zájezdu bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů po ukončení závazku ze smlouvy, veškeré uhrazené platby za zájezd, v případech stanovených tímto zákonem pak snížené o odstupné za předčasné ukončení závazku ze smlouvy.
V řešené věci jde o případ, kdy cestovní kancelář není oprávněna účtovat si storno poplatky (odstupné) či jiné poplatky. To plyne z § 2536 odst. 2 občanského zákoníku, podle kterého platí, že pořadatel v případě, kdy odstoupí od smlouvy z důvodu mimořádné a nepředvídatelné okolnosti, vrátí zákazníkovi veškeré uhrazené platby za zájezd, a to v plné výši.
Bylo-li pojištění součástí smlouvy o zájezdu, přičemž pojišťovna částku z určitých důvodů pokrátila, jde toto k tíži cestovní kanceláře. Zákon, jak je uvedeno výše, totiž jasně stanoví, že spotřebiteli přísluší navrácení všech plateb, které za zájezd vynaložil.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.