Společnost


THX ENGINE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44267Vrácení zboží - odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

29 dnů 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.08.2020, před 4 lety

Vlastimil Lisák

Znění stížnosti

Dne 12.6.2020 jsem zakoupil výrobek uvedené firmy PRO 2 klimatizace bez hadice na základě telefonické objednávky. Výrobek mi téhož dne byl přivezen a vybalen a předveden regionálním konzultantem J. Š. v mém bytě. Vzhledem k pozdějšímu zjištění že nejde o klimatizaci ale o ochlazovač jsem dne 16.6.2020 odeslal na adresu firmy uvedenou v rejstříku firem odstoupení od smlouvy. Korespodence zasílaná na tuto adresu se mi vracela zpět jako nedoručitelná a telefonické hovory nebyly přijímány, proto jsem s firmou začal komunikovat elektronicky. Na uvedené adrese firmy není vyznačena poštovní schránka a nelze firmu či její pracovníky nalézt. Nejprve firma odstoupení od smlouvy nechtěla uznat po opětovné korespodenci chce zboží zaslat na adresu České pošty v Rudné u Prahy přesto, že jí nabízím osobní přivezení a předání výrobku na její provozovně. Výrobek je v původním obalu, a je nepoužitý. Přesto již firma předpokládá repasi výrobku. Jednání firmy je velmi nesolidní a ČOI eviduje již nevyřízené stížnosti. Z tohoto důvodu nechci výrobek zasílat poštou ( bez možnosti vidět v jakém stavu byl doručen ) na adresu pošty, která s tím nemá nic společného i s uvedením firmy, které má být tento výrobek předán.


Produkt

mobilní odpařovací klimatizace PRO II


Požadované řešení

Osobní protokolární předání zboží


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.8.2020 17:59, před 4 lety

Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci.

Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.

Nereaguje-li společnost na dotazy spotřebitele, lze zaslat zboží na adresu sídla společnosti, dle obchodního rejstříku. V případě, že se zboží spotřebiteli vrátí, je třeba uchovat dokumenty, prokazující, že se spotřebitel pokoušel svou povinnost splnit.

Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2020 09:05, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.