Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Ahoj,
- 5.12. koupen VW Sharan za 280.000 Kč, 2011, 143.000 km
- po ujetých 500 km, kontrolka dpf filtru -> návštěva áček, prej vše ok, ale ani na žádost nebyl p. K. (údajný obchodní ředitel) vydán žádný doklad o reklamaci
- do 10.3. následovaly 4 další reklamace (dodány diagnostiky z jiných servisů), 2x odtah - výsledky - neuznáno, jste "debil" došel vám benzín
- od začátku března je auto nepojízdné
- znalecký posudek odhalil skrytou vadu při koupi (oprava v běžném servisu 100.000 Kč, u VW raději nevědět)
- v servisu VW mi řekli, že záznamy ohledně DPF filtru by mi četli hodinu - ve smlouvě je u této kolonky prázdné místo
Áčka nabídli 10, pak 20, aktuálně 40.000 Kč, nebo výměnu vozu v maximální hodnotě 220.000 Kč. Auto jim mám prej dovést a že se podívají, co jsem na něm ještě zničil.
Podmínky výměny jsou opět pouze jednostranně výhodné.
S autem jsem měl více náklady cca 40.000 Kč (splátky, odtahy, znalecký posudek, diagnostiky, pojištění, nepočítám svůj čas), platil jsem 150.000 Kč v hotovosti a úvěr byl na cca 125.000 Kč.
Chyby auta - vadný katalyzátor SCR, přeplněný dpf filtr, vadný palivoměr, nízký tlak rail lišta, nefunkční bezpečnostní systém airbagy. Znalecký posudek na 30 stran poskytnu na vyžádání.
Děkuji a mějte se!
Honza
VW Sharan, 2011
Vrácení kupní ceny v hotovosti + více náklady ve spojení se skrytou vadou, zrušení úvěru a vrácení všech již uhrazených plateb.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vyšel-li znalecký posudek ve prospěch spotřebitele, je tím výrazně "vylepšena" důkazní pozice spotřebitele v případném soudním sporu.
Vážený pane Uhre,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Milá Jitko,
zkuste mi prosím jasně a stručně vysvětlit následující.
Když se 5x během tří měsíců stane auto nepojízdným a jsou k tomu diagnostikovány důvody z profesionálních servisů, které jasně spousty vad prokazují + znalecký posudek prokazující skrytou vadu při koupi. Auto 5x hlásí poruchu na motoru a vy na vše 5x řeknete, že auto je v úplném pořádku.
Jak tohle funguje, kdo má pravdu? Ostatní mají jiné, lepší-horší diagnostiky?
Proč mi vlastně nabízíte kompenzace? Aktuálně 40.000 Kč. Auto je přeci v pořádku, nebo ne?
Tímto Vám milá Jitko předávám slovo a poprosím vás o vyjádření ke všem bodům.
Hezký den!
Honza
K úvodnímu vyjádření doplňujeme, že podle § 19 odst. 1 zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, musí prodávající přijmout každou reklamaci, vystavit o ní spotřebiteli písemné potvrzení (tzv. reklamační protokol) a řádně ji vyřídit. V souvislosti s oprávněnou reklamací potom vzniká dle § 1924 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nárok na úhradu účelně vynaložených nákladů (to se vztahuje mj. na znalečné, náklady na odtah apod.).
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Vážený pane Uhre,
Vaši záležitost jsem znovu prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla (a také Vám byla nabídnuta ona dodatečná sleva, ev. i výměna vozu za jiný). Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.