Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 28.7. jsem ve Vaší online poradně položil dotaz (Reklamace TV - [FLH-QVCGD-043]), na který mi bylo odpovězeno dne 29.7.
Z Vaší odpovědí jsem konfrontoval paní H. z fy CZC.cz ve středu 5.8.. Bohužel paní H. od té doby nereagovala, proto chci využít Vašeho stížnostního portálu.
Dosáhl jsem nicméně alespoň posunu, že mi bylo nabídnuto vrácení poškozeného zboží. Před tím mi byla sdělena informace, že bylo zboží zlikvidováno.
TV Philips 70PUS7304
Výměna TV
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel uplatnil reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Prodejce se pak odpovědnosti za nesplněnou jakost může zprostit pouze prokázáním opaku.
Za důkaz opaku nelze považovat potvrzení přepravce o tom, že zásilka byla předána v pořádku. Takovýto doklad má při současné praxi v naprosté většině případů maximálně charakter potvrzení neporušenosti vnějšího obalu zásilky, což k prokázání toho, že zboží bylo předáno v pořádku, rozhodně nedostačuje.
Jestliže prodávající reklamaci řádně a včas vyřídí, avšak nárok neuznává (a toto zamítnutí řádně zdůvodní), může se spotřebitel obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku. V posudku by se znalec měl zaměřit na existenci a povahu vady a také by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Seznam znalců je k dispozici na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz, kde si spotřebitel může vybrat dle oboru a kraje. Se znalcem se doporučujeme předem domluvit na ceně znaleckého posudku a době jeho vyhotovení. Pokud posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel nárok na úhradu nutných nákladů, které mu v souvislosti s reklamací vznikly, a právo na řádné vyřízení reklamace. V případném soudním sporu se také vylepší důkazní postavení spotřebitele.
Společnost je povinná zboží z ukončené zamítnuté reklamace spotřebiteli vrátit, v opačném případě odpovídá za škodu, kterou by tím způsobila.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.