Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společnost nereaguje. Telefonní linka je vyplá a na e-maily neodpovídá. Žádám o vraceni peněz v zákonné 14 denní lhůtě. 8 dní bez odpovědi, lhůta již vypršela.
Voucher - pobyt
Vrácení fin. prostředků, zprovoznění tel. linky (to by měl být zaklad!)
|
Tweet |
Při řešení stížnosti vycházíme z toho, že spotřebitel uzavřel kupní smlouvu distančním způsobem, patrně prostřednictvím internetu.
Při koupi zboží nebo služeb na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost spotřebiteli dle ustanovení § 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i případné odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vydat spotřebiteli.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Hezký den, pane Vepřeku,
děkujeme za Vaši zprávu.
Váš voucher byl v pořádku stornovaný dne 12. 8. 2020, návrat finančních prostředků trvá maximálně 5 pracovních dnů, pevně věřím, že částku již máte v pořádku zpět na svém účtu.
Mrzí mě, pokud jste na odpověď na svůj požadavek čekal delší dobu, vzhledem k dané situaci se to opravdu mohlo stát a velice se Vám za to omlouváme. Za směrodatné se však považuje datum přijetí Vašeho požadavku, nemusíte mít tedy obavy, že by z důvodu prodlevy nebyl požadavek vyřešen ve Váš prospěch.
Nyní je naše linka v provozu každý všední den od 8 do 18 hodin. Děláme vše pro to, abychom byli našim zákazníkům stále k dispozici.
Děkuji za pochopení a přeji pěkný den.
Eliška Kronďáková, Slevomat.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: S velkou prodlevou vyřešeno. Děkuji.