Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na vás s prosbou o pomoc. Už moc nevíme kudy kam. Chtěli jsme poslat pilu na řezání železa do servisu, protože se podřezávala. Jeden den jsme dali pilu do přepravy a druhý den nám tentýž dopravce vrátil pilu poškozenou. Poté, co jsme si odbyli standardní reklamační kolečko nám bylo oznámeno, že pila nebyla zabalena do bublinkové folie/polystyrenu, a proto nám reklamaci zamítají. Bohužel u firmy, kde jsme přepravu objednávali, není v popisu jak zabalit zásilku ani půl slova o bublinkové folii/polystyrenu. Se zprostředkovatelem jsme se snažili jednat po dobrém i špatném a vyjádření bylo vždy stejné.
Přepravu jsme si objednali u firmy Kurýr Point. Dopravce, který zásilku vyzvedával bylo DPD. Pila váží cca 30-40kg, do nejvyšší hmotnosti 50kg jsme se vešli. Pilu jsme přišroubovali k dřevěné paletě a na paletu jsme přišroubovali dřevěnou konstrukci, kterou jsme zabalili do kartonu. Balík jsme tedy zabezpečili proti poškození (dle podmínek jsme měli obsah zajistit proti pohybu)-pilu jsme přišroubovali skrz konstrukční díry k podlážce, takže se pila v balíku hnout nemohla, v tomto směru se tak i vrátila, bohužel se vrátila bez dřevěné konstukce a poničená-utržené madlo a naražený motor-nyní je pila v servisu a čekáme na vyčíslení opravy.
Dobravce se hájí, že měla být pila zabalena do bublinkové folie/polystyrenu, to ale v popisu balení zprostředkovatel neměl. Nicméně, je velmi nepravděpodobné, že by folie/polystyren poškození zabránil, přeci jen 40kg stroj, který spadne na zem se poškodí. Zkoušeli jsme i Kurýr Point telefonicky kontaktovat a oni se neustále odkazují na DPD, které jakožto dopravce reklamaci vyřizuje. Už jsme zoufalí. Pila nebyla úplně levná a jeden den zásilku převzali v pořádku a druhý den nám ji vrátili poškozenou. K poškození zcela jednoznačně došlo během přepravy, ale bohužel nám nikdo opravu pily nechce uhradit (ať už Kurýr Point nebo DPD).
poškození zboží při přepravě způsobené dopravcem
Rádi bychom, kdyby dopravce nebo zprostředkovatel uznal, že poškození zavinil a uhradil fakturu za opravu stroje nebo alespoň částečně uhradil opravu stroje třeba 50%. Nebo navrhnul jinou formu kompenzace.
|
Tweet |
Vznikne-li na převzaté zásilce při obstarávání přepravy škoda, zasílatel ji nahradí, neprokáže-li, že škodu nemohl odvrátit. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo zda škodu způsobil přepravce.
Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích. Hradí se vždy skutečná škoda. Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit. Vyčíslit tuto škodu může spotřebitel vlastním odhadem (odpovídajícím nákladům na opravu) s tím, že pokud by mezi spotřebitelem a zasílatelem na této výši nevznikla shoda, lze nechat vypracovat znalecký posudek.
Pokud dopravce uplatněnou reklamaci zamítl a stěžovatel se přesto domnívá, že tak učinil neoprávněně, bude nutné vyřízenou reklamaci rozporovat. Stěžovatel má možnost obrátit se na znalce, který posoudí, jakým způsobem k poškození zásilky došlo. Zásilku je nutno předložit v takovém stavu, v jakém byla dodána, tzn. včetně vnějšího i vnitřního balení. Znalecké posudky píší soudní znalci, jejichž seznam nalezne stěžovatel na www.justice.cz. Soudního znalce je vhodné nejprve kontaktovat a zeptat se ho, zda-li je schopen tuto vadu dodání posoudit. Náklady na soudního znalce, pokud dá za pravdu stěžovateli, lze následně požadovat po dopravci v rámci § 1924 zákona č. 89/2012 Sb. Občanský zákoník, jakožto náklady účelně vynaložené k uplatnění práva z vadného plnění. Spotřebitel také může žádat vrácení peněžních prostředků, které společnosti uhradil za službu, neboť společnost porušila svou smluvní povinnost podstatným způsobem.
Odmítne-li však zasílatel škodu nahradit, bude nutné náhradu způsobené újmy řešit soudní cestou. Ještě před podáním žaloby se posílá předžalobní výzva.
V případě, že dojde mezi zasílatelem a příkazcem, který je spotřebitelem podle zákona č. 634/1992, o ochraně spotřebitele v platném znění, ke vzniku spotřebitelského sporu, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může rovněž spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.