Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#44301Podvodné jednání obchodního zástupce P.J.

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.08.2020, před 4 lety

Ondřej Vlašín

Znění stížnosti

Dne 16. května 2020 jsem společně s otcem navštívil pobočku O2 v nákupním centru Vaňkovka v Brně, kde jsem usedl s panem P. J., zástupcem O2.

Chtěli jsme sjednat výhodný tarif několika čísel, a nakonec se shodli na nabídce s názvem "Spolu pro tři", obsahující tři telefonní čísla, jedno číslo s neomezenými daty, druhé se 7GB dat, třetí (mé osobní) se 4 GB dat, s tím že se převede stávající internetová služba a zavede nově služba "O2TV", čímž vznikne balíček tří čísel, internetu na doma a televize, za celkovou cenu 2.399,- Kč měsíčně.

Nabídku jsme oboustranně odsouhlasili, podepsali, potřásli si rukou a šli každý svou cestou.

Toto dokazuje zákaznická historie na mám účtě O2, i potvrzovací SMS.

Jen co jsme s otcem odešli z prodejny, volal pan J. (16.5.2020 15:45), že se máme ihned vrátit, "že došlo k chybě", a nemůže nám nastavit tarif tak, jak jsme se dohodli.

Když jsme se vrátili, pan J. tvrdil, že systém mu "vyhodil chybu" a musí zadat tarif vyšší, tedy jedno z čísel navýšit na nejdražší datově neomezený, aby to prošlo (šlo o moje osobní číslo, přestože jsem mu od začátku kladl na srdce, že nepotřebuji abosolutně žádná data, že jsem byl spokojený s 200MB předešlého tarifu).

Pan J. argumentoval, že je to jeho chyba, že se omlouvá, ale že cena je pouze o "dvě stovky vyšší", a že nám to vynahradí tím, že se domluvil se svým vedoucím, který za tři měsíce nastaví, aby se cena služby, tedy navýšeného balíčku, snížila na již odsouhlasený a podepsaný tarif za 2.399 Kč měsíčně.
Nezapomněl dodat, že to je jen mezi námi, že "za to by ho taky mohli vyhodit", vše za přítomnosti jeho pana vedocího, jehož jméno jsem nikdy nepochytil.

V tu chvíli mi toto přišlo krajně podezřelé, ale pod nátlakem otce, a slibem pana J., že budu za tři měsíce platit stejné peníze za vyšší služby jako za službu nízkou, jsem souhlasil.

Podepsali jsme tedy smlouvu novou, služba byla změněna na dvě datově neomezená čísla (a již stávající číslo s 7 GB dat, internet a televizi).

Ještě ten den jsem s panem J. telefonicky konzultoval některé nesrovnalosti - že jsem dostal zprávu o návštěvě technika, přestože jsem dvakrát zdůrazňoval, aby rovnou návštěvu technika zrušil, abych třeba zbytečně neplatil nějaký planný výjezd (nebylo co zapojovat technikem, internet již bežel pod jiným tarifem a televize byla zřízena formou "air", tedy bez aparátu nebo televizoru).
Pan Ježek mne ujišťoval, že je vše v pořádku, že vše nastavil (pravda je taková, že problémy byly ale vyřešeny pracovnicí O2 po více než měsíci - technik i tak vyjel na mou adresu, na službě internetu figurovala dvě čísla, řešil jsem měsíc, volal 6.6., to je ale vedlejší...).

Následující den, 17.5., jsem volal panu J. znovu, zanechal mu hlasovou zprávu, kde jsem vše shrnul a chtěl se doptat na nesrovnalosti.
Pan J. napodruhé již telefon zvedl, a opět ujišťoval, že je vše v pořádku, přestože jsem poprvé viděl výslednou cenu tarifu - 2.749,- měsíčně, tedy rozdíl *350 Kč* který při předešlém přemlouvání pan Ježek se svým vedoucím označil jako "jen o dvě stovky dražší", prohlásil, že tím myslel ve skutečnosti rozdíl 250 Kč plus aktivační poplatek, který zapomnel zmínit, že "to zákazníci vědí".
Znovu mne ujistil, že je vše v pořádku, a že zkusí zažádat i po *dvou* měsících: "zkusíme jestli už to bude možné stáhnout na to, o čem jsme se bavili původně [2.399]".


Dne 9.7. jsem panu J..Napsal SMS, kde jsem mu připomněl, že máme domluveno na následující týden, že snížíme cenu tarifu dle naší dohody po dvou měsících, pan Ježek odvětil, že má poznámku, že se máme setkat po třech měsících, tedy 16.8.
Připomněl jsem mu náš rozhovor 17.5., načež pan J. odpověděl, že vše zjistí a dá vědět.

Pan J..na SMS odpověděl 13.7. že můžeme snížit na začátku měsíce, a že se můžeme sejít 1. srpna.
Na to jsem mu v mé SMS odpověděl, že se můžeme sejít v současném týdnu a podepsat novou smlouvu s platností od 1.8.2020 - již mi s panem J. docházela trpělivost a důvěra v jeho čestné jendání, nechtěl jsem věc odkládat.

Pan j. neodpověděl.

Připomněl jsem se v SMS 15.7., zda mohu tedy přijít.
Pan J. odpověděl v SMS, že "toho má hodně", a mám se zastavit mezi 3. a 6. srpnem.

V mé SMS odpovědi jsem vyjádřil pochybnost - že schůzka v takové datum nám koliduje s domluvenou smlouvou s platností od 1.8. a připomenul mu, že kvůli údajné chybě na jeho straně přeplácím již dva měsíce službu, o kterou jsem od začátku neměl zájem a souhlasil jen kvůli naší dohodě. Podotkl jsem také, že v předchozí SMS on sám navrhnul datum podpisu 1.8.2020. Závěrem jsem mu dal na vědomí, že datum 1.8. je nezazší datum, do kdy tuto záležitost s ním chci protahovat.

Pan J. odpověděl, že se přehlédl a že 1.8. nebude v práci, ale že nemám zoufat, že se mohu zastavit 31.7. mezi 8:30 a 17:00 (přestože nebo možná záměrně čas, kdy jsem běžně v zaměstnání - v předchozí komunikaci jsem mu zdůrazňoval kolem 17:00 jako ideální čas), a mám se ptát po panu D. P., kterého "o všem informoval".

V mé SMS odpovědi jsem pana J. upozornil, že protáhne-li se záležitost dále, budu muset jeho jednání postoupit úřadům.
Po všechn problémech s nastavením účtu, a mnohými kličkami a nepravdami, které z úst pana J. zazněli, jsem mu již jednoduše nedůvěřoval.

30.7.,den před smluvenou schůzkou s "infromovaným kolegou", jsem napsal znovu SMS panu J., abych se ujistil, že je vše připraveno k podpisu, a nevyskytnou se žádné komplikace.

Pan J. odpovědel, že "je to domluvené".

Ten týden jsem měl dovolenou, zastavil jsem se tedy odpoledne 31.7.2020, 15:19, na pobočku v obchodním domě Vaňkovka, a setkal se s panem D. P.

Jednání pana P. mne velmi zklamalo, ovšem s ohledem na jednání pana J. nijak nepřekvapilo - pan P. vyjmenoval jednotlivé ceny služeb a vypíchnul zvýhodněnou cenu balíčku, zakončil tím, že jestli chci platit méně, musím si snížit služby. Doslova řekl, že pan J..ho informoval, že se bude u mne snižovat cena, ale že cena se snižuje na základě služeb, a že se tedy musí snížit i služby.
Tedy žádné výhodné snížení ceny za neomezený tarif, za které "by ho mohli i vyhodit, ale po těch třech měsících už na ty faktury nikdo nekouká", jak to od začátku podával pan J., ale prosté snížení služby, a tím i ceny.

V tento moment jsem pochopil, že pan P. J. mi od samého začátku lhal, a lživě mne navedl k tomu, abych uzavřel službu, o kterou jsem od začátku neměl zájem, tedy o navýšení balíčku služeb o 350 Kč tím, že zvýší data mého osobního čísla na tu nejdražší službu, přestože jsem několikrát dával najevo, že data nepotřebuji žádná, vše podpírajíc lží o tom, že za dva/tři měsíce budu platit "méně za více", že šlo "o chybu systému".

Předpokládám ale, že šlo o podvodné jednání, kdy si pan J. se svým vedoucím uvědomil, že kdyby byl býval při prvním sezení prodal dražší balíček, dostal by pan J. vyšší premie za prodej, na základě kterých je jistě odměňován - a byl bych se vsadil, že jsou vypláceny po třech měsících placení zákazníkem.

Tak či onak mi pan J. jednoduše lhal.


Ještě ten den jsem navštívil jinou pobočku a informoval se o svých možnostech (zrušení všech služeb, snížení/zrušení jednotlivých čísel, setkal jsem se s panem D. M., který byl velmi nápomocný, zadal mimo jiné mou žádost o odepření souhlasu s užívaním osobních údajů (každý týden mi totiž chodily nevyžádané OS a telefonické nabídky, měl jsem silné podezření, že je to právě společnost O2, která předává mé údaje dál, jsem totiž v tomto ohledu velmi opatrný), po tomto zrušení už mám klid, a nikdo mne neobtěžuje.
Pan M. si také vyslech moje důvody pro zrušení a zadal požadavek na reklamační oddělení, které se mi mělo následující den ozvat s nabídkou, kterou mě měli přesvědčit, abych setrval u O2.

Nikdo se neozval.

9.8. jsem znovu navštívil tu samou pobočku a žádal o zrušení pojištění zařízení, žádal o snížení tarifu na původní FREE+ 4GB a tím snížení na původní cenu 2.399,- Kč.
Pracovník pobočky (jméno si nepamatuji) řekl, že to on sám nemůže udělat, nechápal, když jsem mu sdělil své důvody a že se mi nikdo z jejich reklamačního oddělení neozval - prohlásil, že někdo můj požadavek v jejich systému označil jako vyřešený hned následující den v 15:00, a že "s tímto se ještě nesektal".

Zadal tento požadavek znovu a já očekával, že se mi někdo 10.8. dopoledne ozve. Podotkl, že kdyby se mi zase nikdo neozýval, ať vytočím linku sám a nechám se na reklamační oddělení přepojit.

Nikdo se neozval.

Dnes, 11.8.2020, jsem tedy zavolal (po zameškaném hovoru z linky 800 02 02 02) na reklamační linku, vše jsem shrnul paní "M.", se kterou jsem nakonec snížil onu nekale sjednanou službu na mém osobním čísle na původně odsouhlasenou službu "FREE+ 4GB".


Již v minulosti jsem se setkal s nekalým jednáním společnosti O2, tentokrát ale po tomto zavrženihodném jednání, kterému jsem byl vystaven a které je evidentně vedením schválováno, nebo dokonce vítáno, po setkání s takovouto praktikou uzavírání pro obhcodníky (potažmo celou společnost O2) výhodné smlouvy, musím protestovat a doložit, jak tato společnost operuje.


Produkt

O2 Spolu pro tři - navýšení z FREE+ 4GB na NEO 5 Mb/s


Požadované řešení

Prošetření obchodních praktik pana J., a jeho veoucího, Českou obchodní inspekcí.

Pokuta České obchodní inspekce panu J. za toto lživé a nekalé jednání.

Finanční kompenzace přeplatku, který jsem platil za tuto nekalým způsobem sjednanou službu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.8.2020 07:40, před 4 lety

Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí v oblasti elektronických komunikacích Český telekomunikační úřad. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.10.2020 16:54, před 4 lety

Tímto zdvořile žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.10.2020 14:19, před 4 lety

Dobrý den,

mrzí mě, že jste měl důvod k vyjádření nespokojenosti. Vaši stížnost i uvedenou na dTesu jsme již řešili. Byla předána na naše specializované oddělení společnosti, které vám vyjádření ke stížnosti zaslalo na váš kontaktní email dne 11. 9. 2020.

S pozdravem a přáním hezkého dne

Anna Typovská
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.11.2020 20:24, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
30.11.2020 20:12, před 4 lety


Ondřej Vlašín

Hodnocení:

Komentář: Dobrý den,

dlouho jsem zvažoval předání stížnosti na Český telekomunikační úřad, rozhodl jsem se ale záležitost uzavřít.
Jak píše paní Typovská, společnost O2 mi opravdu (jednostranně) vystavila slevu kompenzující náklady vzniklé nekalou praktikou obchodního zástupce společnosti, a přislíbila interní nápravu.

Smírné řešení mé stížnosti.

Mnohokrát děkuji poradcům dTestu za poskytnuté rady a zprostředkování nápravy.

Přeji příjemné prožití nadcházejících svátků.

S pozdravem
Ondřej Vlašín