Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
23.7.2020 jsem zakoupil u společnosti czc přes internetový obchod notebook značky HP v hodnotě 17 490 Kč. Po příchodu domů o zapnutí jsem došel ke zjištění že je notebook nefunkční. Dne 24.7.2020 jsem hned ráno jel na pobočku czc v Liberci odstoupit od kupní smlouvy. Personál mne řekl že mají čtrnáct dní na posouzení zda jsem chybu neudělal já a zda došlo či nedošlo k porušení záruky, až to vše vyřídí vrátí peníze. Bohužel se tato lhůta nedidrzela a v dokumentech které jsou k dispozici se náhodně měni data. Třeba dobropis byl výstaven 24.7.2020 se splatností 7.8.2020 a zároveň byl vytvořen reklamační protokol který má datum přijetí 27.7.2020. Od té doby došlo ke změně data na dobropisu na výstaveni a zároveň splatnost k datu 1.8.2020 a to bez mého vědomí. Dále mne na infolince czc bylo minulý týden v pondělí sděleno že notebook museli odeslat na posouzení do jejich partnerského servisu jelikož si s ním technici czc nevěděli rady. Notebook servisní technik převzal 7.8.2020 a podle vyjádření daného servisu ještě ten den technik uznal výrobní vadu a odeslal protokol zpátky czc. Včera jsem psal email na společnost vsp data který je partnerským servisem právě czc a zjišťoval kdy dali vědět czc a zda vůbec. Přišla odpověď že servisní zprávu odeslali ještě ten den kdy se notebook dostal k technikoj. Czc mne doporučuje čekat že čeká na vyjádření servisu. Tyto praktiky se mě opravdu nelíbí a tak se obracím na vás.
HP Pav Gaming Laptop15-cx0032nc
Potvrzení dobropisu a následné vydání nového notebooku který už čeká na pobočce v Liberci na vyzvednutí
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
V souladu s ustanovením § 1833 občanského zákoníku spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Pokud však společnost došla k závěru, že se jedná o konstrukční/výrobní chybu, a tedy že vada na zboží nebyla vůbec způsobena jednáním spotřebitele, má povinnost vrátit plnou kupní cenu ve výše uvedených lhůtách.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle ustanovení § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle ustanovení § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.