Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V e-shopu společnosti Gizmania s.r.o. jsem 26.8.2019 zakoupil synovi freestylovou koloběžku zn. Ethic v ceně 5074kč.. 4.8.2020 jsme reklamovali na 2 místech u zadního kolečka prasklou desku koloběžky.Reklamace vyřízena 7.8.2020!Dle prodejce nedošlo k poškození vlivem materiálové či technologické závady ale opotřebením způsobeným obvyklým užíváním.Navíc jsem byl v telefonickém rozhovoru s prodejcem informován o tom že si nemám plést záruční dobu s životností výrobku,o čemž si myslím že bych měl být před zakoupením informován-že výrobek nevydrží ani 24 měsíců,tedy zákonem danou záruční dobu.Vzhledem k daným skutečnostem jsem přesvědčen že prasklá deska koloběžky vadou materiálu je.Podotýkám že koloběžka je používána způobem ke kterému je určena-tedy triky ve skateparku.
Freestyle koloběžka Ethic Erawan Neochrome
Výměna prasklého komponentu koloběžky.
|
Tweet |
Nejde-li o zuživatelnou věc nebo o věc podléhající rychlé zkáze, pak v souladu s § 2165 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že věc si musí udržet bezvadnost po dobu 24 měsíců. Z toho vyplývá, že spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Doporučujeme podnikatele o případném postupu ve spolupráci se znalcem informovat. Může se stát, že podnikatel s vidinou toho, že bude (v případě, kdy znalecký posudek vyjde ve prospěch spotřebitele) muset hradit nejen kupní cenu výrobku, ale i náklady na znalecký posudek, změnit přístup svého reklamačního oddělení a věc řádně prošetřit a vyhovět požadavkům spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.