Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Obracím se na Vás opět, ohledně nevyúčtování za elektřinu.Poslední vyúčtování bylo provedeno 31.12 2018. Následně byla babička převedena k nějaké společnosti Zelená elektřina s.r.o. a to od 1.8 2019.Bylo ji to sděleno dopisem spolu s platebním kalendářem a sdělením že bude vše vyúčtováno ,dodnes nic ani od druhé společnosti Zelená elektřina což 1.8 2020 bylo již rok.Nikdo nekomunikuje ani na telefonu,pošta se vrací.Nyní asi 2 měsíce je zpět u Inogii, jak byla před tim, než ji zlákal podomní prodejce na velké výhody.Nikdo neměl snahu ani přijít opsat elektroměr a zjistit stav.Babička bohužel internet nemá a už vůbec tomu nerozumí.Navíc měla před měsícem další těžký infarkt,a takovéhle starostí ji vůbec na zdraví nepřidají.
Prosím o pomoc a zjištění dané situace. Proč nedochází opětovně k vyučtování .Děkuji Šindelářová
|
Tweet |
Vyúčtování spotřeby plynu a elektřiny se obvykle provádí jednou ročně, není-li dohodnuté jiné vyúčtovací období, jak vyplývá z ustanovení § 15 odst. 1 vyhlášky č. 70/2016 Sb., o vyúčtování dodávek a souvisejících služeb v energetických odvětvích. Kromě tohoto řádného vyúčtování může spotřebitel požádat v průběhu vyúčtovacího období i o mimořádné vyúčtování, které však bývá zpoplatněno.
Společnost je rovněž povinna spotřebitelce poskytnout konečné vyúčtování dle § 15 odst. 3 vyhlášky č. 70/2016 Sb.
Pokud spotřebitelce nebylo dodáno vyúčtování, měla by spotřebitelka uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci a písemně informovat spotřebitelku o jejím vyřízení do 15 kalendářních dnů ode dne doručení reklamace. Za nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace vyúčtování dodávky plynu náleží spotřebitelce náhrada ve výši 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však 7 500 Kč.
Nebude-li spotřebitelce vyhověno, má možnost obrátit se na Energetický regulační úřad, který rozhoduje spory mezi zákazníkem a společností (více informací je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/cs/informacni-centrum).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.