Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den,
Obracím se na vás s žádostí o reklamaci a vrácení částky doplaceného paušálu. O zrušení jsem žádal již v únoru 2020, ale do dnešního dne mi účet zrušen nebyl.
Na přelomu ledna a února letošního roku jsem si nechával u vás zrušit paušál, jelikož jsem přecházel k jiné firmě, kde jsem dostal paušál firemní, tudíž váš jsem již nepotřeboval.
Po telefonním hovoru s vaším kolegou mi bylo sděleno, že zadá požadavek na zrušení paušálu a jelikož již u vás nemám smlouvu, všechno byl pro mě vyřízeno. Takže jsem to pochopil tak, že je vše ukončeno a nic víc ode mně nebude a není zapotřebí. SIM kartu jsem zlikvidoval a číslo přestal v průběhu února používat. Minulý měsíc jsem se však dozvěděl skrze vymáhací firmu, že vám dlužím částku 8439 Kč ,-. Okamžitě jsem to začal řešit s vaším centrem péče o zákazníky, kde mi bylo sděleno, že žádný takový požadavek o zrušení paušálu neevidují. Začal jsem tedy tuto věc řešit dále a ve zkratce, bylo mi sděleno, že částku musím zaplatit a následně bude číslo teprve možné zrušit a poté tuto částku mohu vymáhat přes vás, reklamační oddělení. Zároveň jsem se ptal na nahrávku mého hovoru z února, která by jasně dokázala, jaká je pravda. Bylo mi však řešeno, že nahravku vaši kolegové nemůžou najít, čemuž úplně nerozumím, vzhledem k tomu, že se po telefonu řeší smlouvy a proto bych očekával, že právě tyto hovory máte uložené několik let na bezpečném a jasně daném místě.
Částku jsem tedy zaplatil, celých 8439 Kč dne 04.07.2020. Následně jsem opět volal na centrum péče o zákazníky, kde jsem sdělil, že částka byla zaplacena v plné požadované výši a ptal jsem se, jestli je teda nyní všechno v pořádku a je tedy možné konečně číslo zrušit. Bylo mi potvrzeno, že nyní je tedy již všechno v pořádku a požadavek o zrušení čísla bude předán na kolegy, kteří se mi následující týden ozvou (v rozmezí mezi 13.07-17.07.2020). Nikdo se mi však neozval (respektive ozval, ale na číslo 608 767 002, které jsem uváděl jako to, které chci zrušit a zároveň jsem i uváděl aktuální mobilní číslo, na které mi mají volat ohledně potvrzení o zrušení - 702 299 402. Vážně nerozumím, proč se mě snažili kontaktovat na číslo, které jsem nechával zrušit a zřetelně jsem říkal i svůj aktuální kontakt, které máte uložené v systému, což mi dne 28.07.2020 oznamovala vaše kolegyně z centra vymáhání pohledávek).
Včera mi opět přišel email, kde mi bylo sděleno, že opět dlužím částku 2780 kč (1700 Kč poplatek za vymáhání, což mi předtím z nějakého neznámého důvodu nebylo sděleno, jinak bych to taktéž okamžitě zaplatil a zároveň by to od vás bylo milé například v rámci „dobrých vztahů“ – jelikož od vás máme stále UPC, u kterého se na základě této zkusenosti budu ještě rozhodovat, zdali ho nezruším a nepřejdu ke konkurenci).
Jak jsem již zmínil výše, dnes jsem opět volal na centrum vymáhání, kde mi bylo sděleno, že všechny aktuální kontaktní údaje na mou osobu máte a že jsem údajně chtěl číslo pouze přesunout k jiném operátorovi, což není pravda ! Jelikož (a určitě to máte i v nahrávkách, tedy doufám že ano) jsem zřetelně ve všem telefonátech, včetně toho prvního v únoru, kde jsem žádal o prvotní zrušení, říkal, že číslo nepoužívám protože mám firemní paušál, který využívám i soukromě a chci tedy to číslo definitivně zrušit.
Vzhledem k této dnešní situaci, která se stala (tím myslím tento chaos s kontaktními údaji, údajným pouhým přesunutím a ne zrušením apod.) bych se za sebe ani nedivil, kdyby tato situace nastala v na přelomu ledna/února kdy jsem nechával úplně prvně paušál zrušit.
Jak jsem již psal, jsem přesvědčen a jsem si stoprocentně jistý, že jsem v letošní zimě nechával paušál zrušit, což můžete určitě dohledat na fakturách (a zmizelých nahrávkách), ve který je jasně vidět, že od přelomu února/března nebylo číslo využíváno (žádné odchozí ani příchozí hovory, nevyužívání internetu atd..). Tím pádem bych rád požádal o vrácení částky v plné výši a to již zaplacených 8439 Kč + aktuálních 2780 Kč, které jsem taktéž již doplatil.
Děkuji.
Hegeduš Štěpán
Paušál a jeho následné nezrušení i přes moji žádost
Omluva + vrácení doplatku
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Podání reklamace nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu, spotřebitel by tedy měl i přes podanou reklamaci zaplatit spornou částku a až následně se domáhat jejího vrácení.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Co se týče komunikace s personálem společnosti, uvádíme, že v souladu s § 430 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že jednání zaměstnance společnost zavazuje. V souladu s § 3 odst. 1 písm. d) občanského zákoníku a v souladu s obecnou zásadou soukromého práva pacta sunt servanda platí, že smlouvy mají být plněny a daný slib zavazuje. Přislíbil-li tedy zaměstnanec společnosti počátkem ledna spotřebiteli zrušení tarifu, resp. spotřebitel mu tento požadavek uložil a zaměstnanec mu měl vyhovět, a k tomuto zrušení nedošlo, jedná se o chybu na straně společnosti, za kterou by neměl spotřebitel nést odpovědnost. Ohledně situace, kdy doplatil dlužnou částku a byl ujištěn, že závazky jsou vypořádány, avšak byla po něm po měsíci požadována další částka, lze uvést to totožné vyjádření. Spotřebitel není povinen na své náklady odpovídat za interní, z obsahu stížnosti vyplývá že několikanásobné, pochybení společnosti.
V případě sporu mohou skutečnosti popsané v závěru stížnosti sloužit jako důkazní materiál. Doporučujeme spotřebiteli, aby si napříště jakoukoliv obdobnou komunikaci pečlivě uschoval.
Dobrý den, pane Hegeduši,
celou záležitost rádi prověříme na základě reklamace, kterou můžete poslat poštou na adresu Vodafone Czech Republic, a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5, případně odevzdat v kterékoliv naší prodejně. Reklamační řád Vodafonu najdete na https://www.vodafone.cz/_sys_/FileStorage/download/1/955/reklamacni_sluzeb_el_komunikaci.pdf.
Přeji Vám pěkný den.
Martina Bakerová
Péče o zákazníky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.