Společnost


IRSnet CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44340Nevrácení vstupného

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 22 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
13.08.2020, před 4 lety

Karel Plašil

Znění stížnosti

Dne 3.3.2020 jsem online zakoupil 3 vstupenky na koncert kapely My Chemical Romance (název akce PRAGUE ROCKS 2 / MY CHEMICAL ROMANCE) v celkové hodnotě 4 170Kč (placeno kartou).
Na Facebooku jsem 18.5.2020 napsal dotaz společnosti Ticketportal a dostal od nich tuto radu:
"V případě, že máte zájem o vrácení vstupného, stačí pouze vyplnit formulář: https://www.ticketportal.cz/Article/6301
Prosíme však o trpělivost. Vzhledem k aktuální situaci může být navrácení finančních prostředků prodlouženo."
Dne 18.5.2020 jsem tedy vyplnil online formulář, který byl dostupný na webu Ticketportal.cz, pro vrácení vstupného na účet, ze kterého bylo uhrazeno.
Po delší neaktivitě jsem 16.6. napsal opět na Facebooku společnosti TicketPortal, kde se mi omluvili za zpoždění a ujistili, že vstupné mi bude uhrazeno v nejbliží době.
Stejný dotaz jsem jim položil ještě několikrát, konkrétně 3.7. a 27.7. s podobnou odpovědí a naposledy 7.8. a 13.8.2020, tentokrát už bez jakékoli odpovědi.
Koncert byl sice přeložen na termín v roce 2021 a nyní nabízí společnost pouze poukazy na jiné akce, ovšem v době, kdy jsem poprvé zažádal o vrácení vstupného prostřednictvím online formuláře i v následných dotazech na společnost TicketPortal jsem byl opakovaně ujišťován, že mi vstupné vráceno bude.
Vzhledem k tomu, že se mnou již společnost nekomunikuje, podávám tuto stížnost z obavy ze ztráty investovaných peněz.


Produkt

Koncert - PRAGUE ROCKS 2 / MY CHEMICAL ROMANCE


Požadované řešení

Jelikož se termín akce posunul o rok, nemám možnost se jí zúčastnit a v této době ani nemám zájem se účastnit jakýchkoli jiných společenských akcí, přeji si vrácení vstupného v plné výši, jak jsem o to žádal již začátkem letošního května a jak jsem byl mnohokrát ujišťován.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2020 10:07, před 4 lety

Při řešení stížnosti vycházíme z předpokladu, že k 18. květnu, kdy spotřebitel poprvé žádal o vrácení peněžních prostředků, již byla akce pořadatelem z důvodu vyhlášení nouzového stavu zrušena. Byla-li zrušena původní akce, má spotřebitel nárok na to, aby mu byla kompenzována uhrazená kupní cena.

Ohledně formy, ve které má být kompenzována cena zaplacená za kulturní akci, uvádíme následující. Spotřebitelé, kteří si zakoupili vstupenky na kulturní akce, které se měly konat do 31. října 2020, mohou pořadatele těchto akcí požádat ve lhůtě do 31. března 2021 o vydání poukazu na jinou kulturní akci. To platí za předpokladu, že

- došlo ke zrušení původní akce
- k tomuto zrušení došlo po 19. květnu 2020, kdy vstoupil v účinnost zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí
- jedná se o kulturní akci s termínem konání do 31. října 2020
- pořadatel kulturní akce postupoval v souladu se zákonem (tzn. např. o zrušení kulturní akce pořadatel vyrozumí spotřebitele prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků; zde se při posuzování toho, zda došlo či nedošlo k dostatečnému oznámení použije hledisko průměrného spotřebitele).

Uplatnit poukaz spotřebitelé mohou na akce s termínem konání do 31. října 2021. Zároveň jim pořadatel musí nabídnout náhradní akci nejpozději do 6 měsíců od vystavení poukazu. Pokud spotřebitelé náhradní akci nevyužijí, mají následně nárok na vrácení peněz, a to do 14 dnů od skončení ochranné doby. Tou se rozumí doba, která počíná běžet dnem oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků a končí dnem 31. října 2021. Vrácení je tedy možné 14. listopadu 2021. Vystavené poukazy jsou platné po dobu trvání ochranné doby a musejí být minimálně v hodnotě uhrazeného vstupného.

Došlo-li však ke zrušení akce již před 19. květnem 2020, zákon č. 247/2020 Sb. se nepoužije a spotřebitel by v takovém případě měl nárok na vrácení peněžních prostředků v přiměřené době. Ta podle nás činí asi jeden měsíc. V řešené věci navíc evidentně došlo k domluvě ohledně vrácení peněžních prostředků, a tudíž v souladu s § 3 odst. 2 písm. d) občanského zákoníku je společnost tímto slibem vázána.

Společnost IRSnet CZ s.r.o. (provozovatel sítě Ticketportal.cz) je zprostředkovatelem prodeje vstupenek, nikoliv pořadatelem akce. Pokud došlo ke zrušení akce a bylo domluveno vrácení platby, jde konečná povinnost za pořadatelem akce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Více informací je dostupných v našem článku na adrese https://www.dtest.cz/clanek-8093/jak-je-to-s-poukazy-za-zrusene-kulturni-akce. Při řešení stížnosti jsme vyšli z nepotvrzeného předpokladu. Pokud by akce byla zrušena až po 19. květnu 2020, použil by se zákon č. 247/2020 Sb. a situace by byla odlišná. V takovém případě může spotřebitel kontaktovat naši telefonickou poradu na čísle 299 149 009 (Po-Pá 9-17 hod.), kde mu bude poskytnuto "dovysvětlení" případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2020 15:45, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.