Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Neochota,nikdo se s vámi nebaví a ještě by mi chtěli strhnout peníze za reklamaci.S takovým obchodem jsem se ještě nesetkal.
Xiaomi Redmi Note 8 Pro 8GB/128GB pro Indii nepodporuje všechna pásma v ČR.
Výměna za jiný telefon.I levnější variantu bych bral,ale abycj ještě doplácel 1020kč i s poštovným to jsem ještě nezažil.Za můj mobil jsem dal 6480+ poštovné 190kč a chtěl jsem po nich jen výměnu za typ.Xiaomi Redmi Note 8 Pro 6GB/64GB v hodnotě 5130kč,ale oni chtěli ještě doplatek.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí, přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Podnikatel nemá ze zákona nárok požadovat v rámci reklamačního řízení úhradu nákladů. Takový požadavek neplyne ze žádného zákonného ustanovení. Stejným způsobem se k dané problematice vyjádřila i soudní judikatura, např. Nejvyšší správní soud (sp. zn. 3 As 60/2005 nebo č. j. 9 As 8/2011-63).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.