Počet nahlášených stížností: | 59 |
Z toho za letošní rok: | 5 |
Stále v řešení: | 1 |
Zakoupil jsem přes eshop fy Servatech sportovní hodinky Amazfit Bip, do nedávné doby jsem s nimi neměl problém mimo snižující se výdrž kapacity baterie z důvodů sběru dat z počátečních cca 30 dnů až po standartních cca 9 dnů. Když pominu aktualizace, vcelku spokojenost. Ale začátkem srpna 2020 jsem zjistil, že při nabíjení nesvítí logo nabíjení, nechal hodinky přes noc v dokovacím stojánku a ráno už tam ikonka plného nabití byla, jenže poprve vydržely 3 dny a po dalším nabití cca 3 hodiny! V tuto dobu se často připojovaly ačkoliv byl mt v jejich blízkosti.
Poslal jsem je tedy do servisu s uvedením závady krátké výdrže baterie a problému se spárováním/připojováním, kde mi v krátké době odpověděli emailem, že je reklamace vyřízena a v protokole o servisu s fotem rozebraných hodinek se dočetl informací, že reklamace - oprava nebyla provedena, že v hodinkách byla nalezena oxidace, záruka neuznána, oprava není možná, vráceno zpět bez opravy.
Podotýkám, že si hodinek vážil, byly dosud funkční (vyjma uvedených závad) a kromě malého škrábance (o zeď) ve velmi dobrém stavu, ale v popisu servisu při přijetí je popsali tak, že bych se je styděl nosit, jsem starší, sportovně založený a hodinky pro sportovce disponující certifikací IP68, která zaručuje jejich voděodolnost, prachuvzdornost aj. byly plusem, ale nenapadlo by mě, že právě důvodem neuznání reklamace je "nalezená oxidace", kterou těžko může uživatel ovlivnit běžným užíváním, např. nošením, spocením nebo sprchováním. Hodinky rovněž nepoužívám k přitloukání hřebíků.
Dožadoval se vysvětlení, kde mi sdělili, že: "..od výrobce nemáme hlášenou žádnou výrobní vadu a tak muselo být zařízení používáno v rozporu s uživatelskou příručkou. Díky tomu došlo k odlepení LCD a následnému vniku neznámé kapaliny, která měla za následek vytvoření oxidace. To je důvod k zamítnutí reklamace."
Zaslání neopravených hodinek zpět jsem pochopitelně odmítl, abych platil podruhé poštovné 95kč za nic a servis je pravděpodobně ekologicky zlikviduje.
Xiaomi Amazfit BIP, černé, potisk na základní desce hodinek s číslem DS00184G - vyčteno z fota zaslaného servisem
Požadoval jsem opravu hodinek nebo výměnu za jiné, případně vrácení peněz
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Spotřebiteli doporučujeme, má-li v úmyslu oslovit znalce, hodinky od společnosti požadovat zpět.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.