Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Jsem invalidní.je mi 74 let a kamarádce 75.Složily jsme výše uvedenou záloh u INVIE na zájezd do Tunisu.Po všech lapáliích jsem se dožadovala navrácení zálohy,ale byla jsem odkázána na CK BLUE SKY,který zájezd pořádal.
Prosím pomozte.Jsem zoufalá.
S pozdravem Dana Zeminová
navrácení zélohy složené v únoru 2020
|
Tweet |
Invia.cz, a.s. uvádí v čl. 3 svých obchodních podmínek, že je autorizovaným prodejcem zájezdů renomovaných cestovních kanceláří, se kterými má uzavřenu smlouvu o obchodním zastoupení. Pokud tedy záloha byla vyplacena společnosti Invia.cz, a.s. a tato společnost ji doposud neodevzdala pořadateli zájezdu, je zcela na místě vymáhat vrácení částky po společnosti Invia.cz, a.s. Pokud však již částka byla prokazatelně odevzdána společnosti pořádající zájezd, měla by se spotřebitelka obrátit s výzvou k navrácení peněžních prostředků přímo na pořadatele.
Dle zákona č. 185/202 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (tzv. lex voucher), platí, že jde-li o zvlášť zranitelné spotřebitele (např. osoby starší 65 let věku, invalidní důchodci atp., k tomu blíže viz § 3 odst. 3 "lex voucher") pak mají tyto osoby nárok na vrácení peněžních prostředků a cestovní kancelář jim nemůže vnutit voucher.
Doporučujeme tedy spotřebitelce, aby se obrátila na společnost Invia.cz a.s. a případně si nechala vystavit jakékoliv potvrzení o tom, že záloha, jež byla uhrazena spotřebitelkou na účet společnosti Invia.cz a.s., byla již zaslána pořadateli zájezdu. Pokud by částka odeslána nebyla, spotřebitelka může svoje nároky uplatňovat vůči společnosti Invia.cz, a.s.; pokud částka odeslána byla, spotřebitelka může svoje nároku uplatňovat přímo vůči pořadateli zájezdu.
Společnost má povinnost navrátit spotřebitelce peněžní prostředky bezprostředně poté, co došlo k odstoupení od smlouvy o zájezdu (tedy bezprostředně po zrušení zájezdu). V případě, že společnost nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky v přiměřené době poté, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.