Společnost


SCP SHOP s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44376Nedodané zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.08.2020, před 4 lety

Jiří Šandera

Znění stížnosti

14.7.2020 jsme u společnosti objednali zboží, obdrželi jsme automatizovanou odpověď a potvrzení objednávky. Do dnešního dne tj. 14.8.2020 jsme neobdrželi žádnou reakci ani objednané zboží. Na telefonické volání nereagují, pouze dorazí SMS zavolejte později. jakmile jsme napsali dotaz sms jak to vypadá s naší objednávkou, že již měsíc čekáme tak nám cca po 1 hodině bez dalšího přišlo do mailu STORNO naší objednávky. To jsme ještě nikdy nezažili.
Jednání této společnosti je krajně neseriózní, arogantní a nedůvěřivé


Produkt

akvaristika


Požadované řešení

e-shop by měl se zákazníkem komunikovat a v případě, že objednávku i po potvrzení nemůže splnit, měl by o tom neprodleně zákazníka informovat a né ho uvádět v omyl, že zboží obdrží a po dotazu arogantně objednávku svévolně vystornovat bez další omluvy atd.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2020 10:52, před 4 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak prodávající neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Smluvní strany mají nárok na odstoupení od uzavřené smlouvy pouze v zákonem předpokládaných případech nebo v případech, pro které si to smluvně ujednaly. Nejsou-li splněny předpoklady pro odstoupení (zákonné či smluvní), nemůže jedna strana (zde prodejce) bez dalšího stornovat objednávku (tj. odstoupit od smlouvy). Takové jednání by bylo neplatné pro rozpor s právními předpisy a spotřebitel by se mohl domáhat dodatečného splnění povinnosti, kterou prodávající má - tzn. dodat zboží.

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Kromě nároku na vrácení zaplacené kupní ceny má spotřebitel nárok na náhradu škody, pokud mu nedodáním zboží nějaká vznikla. Může tak učinit z titulu porušení smluvní povinnosti dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.10.2020 15:45, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.