Počet nahlášených stížností: | 133 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Rád bych reagoval na postup při nedodání zboží u společnosti Sconto Nábytek. Dne 19.6.2020 (25KT) jsem zde zakoupil sedací soupravu Flame (smlouva číslo 6083391) s příslibem dodání do dvou týdnů. Prodávající bez mého vědomí do kupní smlouvy uvedl termín dodání 30 KT. Aktuálně budeme mít 34 KT a sedací souprava není k odběru a po dnešní návštěvě informací není známo, kdy bude dodáná. Telefonický kontakt je nemožný a na emaily nikdo nereaguje. Zaráží mě, že společnost Sconto nábytek i nadále nabízí uvedenou sedací soupravu s dodáním do dvou týdnů. Opravdu nevím na koho se v dané situaci obrátit. Společnost jako taková nekomunikuje a svůj vztek si nehodlám vylévat na zaměstnance informací, kteří za to nemohou. Šest týdnů máme prázdný obývací pokoj. Nabídka jiné sedací soupravy mě neuspokojí, jelikož téměř nic není skladem. Děkuji za vyjádření
Homola
Sedací souprava Flame - pravá
Dodání sedací soupravy dle příslibu při koupi - do 2 týdnů
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží prodávající nedodá v tomto termínu, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Homolo,
za komplikace se omlouváme. Bohužel někteří výrobci mají oslabené kapacity výroby (dovolené a opatření proti covid), což na nás postupně doléhá a někdy tak nejsme schopni zajistit smluvený termín. Kolega ze zákaznického servisu se Vás snažil několikrát telefonicky kontaktovat, ale marně. Samozřejmě si můžete vybrat jiné zboží (skladem máme stále tisíce položek), případně vyčkat na dodání s tím, že máte samozřejmě nárok na slevu z prodlení dodání.
S pozdravem,
J. Hušek
Dobrý den,
děkuji za reakci. Samozřejmě chápu komplikace, které jsou způsobeny obdobím dovolených a současnou situaci, ale jako spotřebitel jsme byl několikrát ujištěn, že zboží dostanu v uvedeném termínu. Ale nestalo se tak. Uvádíte, že kolega ze zákaznického servisu se mě pokoušel několikrát kontaktovat. Bohužel není to pravda. Navíc dovolat se na Váš zákaznický servis je prakticky nemožné a emailová korespondence je bez odezvy. Dále uvádíte, že mám nárok na slevu z prodlení dodání. Paní na informacích v Brně mě ubezpečila, že na žádnou slevu nárok nemám. Mohu požádat o vrácení peněz a nebo si vybrat jiný produkt.
Děkuji za vyjádření
S pozdravem
homola
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby informace upřesnila a jasně a srozumitelně sdělila spotřebiteli, jakým způsobem je možné situaci řešit.
Dobrý den,
zopakuji jen výše uvedené, což je, doufám, jasné a srozumitelné: Samozřejmě si můžete vybrat jiné zboží (skladem máme stále tisíce položek), případně vyčkat na dodání s tím, že máte samozřejmě nárok na slevu z prodlení dodání.
Jen dodám, že informace o možné slevě za prodlení je i v obchodních podmínkách (bod 3; 3,2). V současné době je již sedací souprava skladem (přišla včera), po jejím doplacení si ji tedy můžete vyzvednout.
Ještě jednou se omlouvám za komplikace.
S pozdravem, J. Hušek, SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
stížnost byla vyřešena. Sedací souprava byla dodána 26.8.2020. Sleva s prodlení byla odečtena z kupní ceny. Vzhledem k současné situaci beru na vědomí, že prodejce nemohl za opoždění. Děkuji paní informacích SCONTO Brno a dTestu za vstřícnost a ochotu.
S pozdravem a přáním hezkého dne
Homola
Dobrý den,
jsme rádi, že se nakonec vše podařilo vyřešit k Vaší spokojenosti.
S pozdravem,
J. Hušek
SCONTO NÁBYTEK, s.r.o.
Děkujeme stranám za vstřícný přístup a vyřešení problému. Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme.