Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
V neděli 21.9.t.r. po 16 hod. jsem spěchal nakoupit do Kauflandu v Trutnově-Horním Starém Městě. U vozíku jsem zjistil, že nemám potřebné mince 5 ani 10 Kč, šel jsem si tedy rozměnit jako jindy k přepážce ve vstupní hale. Platil jsem tisícikorunovou bankovkou, ale byl jsem odmítnut, že za tuto bankovku mi nemohou a nesmí rozměnit. Ukázal jsem paní peněženku, že kromě tisícikoruny mám jen mince 1 a 2 Kč a že si tedy nemohu vyzvednout nákupní vozík, ale opět jsem byl odmítnut s "vysvětlením", že mění mince na nákupní košík jen za menší bankovky. Takové absurdní vysvětlení jsem odmítl, avšak vedoucí, která se po chvíli dostavila mi po konzultaci s paní za přepážkou sdělila totéž s tím, že je to "příkaz shora", který nemohou porušit a poradila mi, že si mám Palackého rozměnit někde jinde v budově a pak, že mi bankovku nižší, než 200 Kč dorozmění na mince potřebné k vyzvednutí nákupního vozíku. To jsem odmítl, že si nejsem jist, zda by mi bankovku rozměnili a rovněž jsem dodal, že jdu nakupovat do Kauflandu a pokud Kaufland podmiňuje nákup použitím nákupního vozíku pak je to právě a jenom Kaufland, který má na místě každému bez rozdílu užití nákupního vozíku umožnit rozměněním jakékoliv platné české bankovky. Dámy setrvaly na svém, i když jsem poukázal na to, že spěchám, že jde o absurdní situaci, kdy se nákup komplikuje a v podstatě znemožní někomu kdo peníze má, kdo chce platit bankovkou střední výše, ve výši běžného nákupu v Kauf-u. Setrvaly na svém i poté, co jsem uvedl, že tedy půjdu nakoupit jinam, ba dokonce se mi jevilo, že byly spokojené, jak mě "umyly", ironicky některá z nich podotkla, že ať si klidně jdu a chodím nakoupit jinam. Učinil jsem tak, jel jsem do Penny, tam mi bez řečí tisícikorunu rozměnili (i když v Penny mají kromě nákupních vozíků i košíky, které lze použít i bez mincí, to v Kauflandu možné není), nakoupil jsem tam zboží, které jsem potřeboval. Za vyřízení děkuji předem,
s pozdravem Aleš Bouda
platná a nepoškozená bankovka 1000 Kč vydaná Českou národní bankou s vyobrazením Otce českého národa Františka Palackého
Minimálně omluva a zadostiučinění, ztratil jsem zbytečně cca 0,5 hod. času a ujel autem navíc 1km, další 0,5 hod. ztrácím psaním této stížnosti. Byl jsem dosti ponížen a uražen, dovolil by si Kaufland takové jednání v Německu ? 1000 Kč je cca 40 euro.
Za vhodné zadostiučinění v této věci považuji částku právě ve výši 1000,- Kč.
Pokud je pravdou, že v Kauflandu lze rozměňovat na mince 5 a 10 Kč jen mince a bankovky do 200 Kč, pak Kaufland závažně porušuje zákaz diskriminace spotřebitele v ustanovení § 6 zák.č.634/1992 Sb. na ochranu spotřebitele ve znění pozdějších předpisů: všem spotřebitelům s bankovkami 500 Kč a vyššími je nákup v podstatě znemožněn, protože si nemohou za podmínek stejných jako ostatní spotřebitelé převzít nákupní vozík.Takový nezákonný stav je potřeba bez prodlení odstranit, než jej vezme v potaz Česká obchodní inspekce.
|
Tweet |
Diskriminací se rozumí takové jednání, včetně opomenutí, kdy se s jednou osobou zachází méně příznivě, než se zachází nebo zacházelo nebo by se zacházelo s jinou osobou ve srovnatelné situaci, a to z důvodu rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku, zdravotního postižení, náboženského vyznání, víry či světového názoru. V tomto případě se tedy nejedná o diskriminaci. Právní předpisy navíc neukládají obchodníkům povinnost rozměňovat lidem peníze.
Vážený zákazníku,
děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.
Podle čl.14 ÚMLUVy o ochraně lidských práv a základních svobod, která je součástí Ústavního pořádku ČR, může být diskriminace založena na jakémkoli důvodu, jako je pohlaví, rasa, barva pleti, jazyk, náboženství, politické nebo jiné smýšlení, národnostní nebo sociální původ, příslušnost k národnostní menšině, majetek, rod nebo jiné postavení. V tomto případě se tedy o diskriminaci jedná, a to majetkovou (paradoxně a nesmyslně pro vlastnictví bankovky střední hodnoty) případně pro jiné postavení (nemaje menších mincí nezbytných nikoliv k placení, ale pro použití nákupního košíku !).
Nešlo o rozměnění peněz ! Nepřišel jsem do Kauflandu si rozměnit tisícikorunu, ale nakoupit a tu tisícikorunu jsem měl k zaplacení nákupu. To se v Kauflandu nesmí ?! Jsou obchodníci, dokonce veleobchodníci jako Kaufland povinni přijímat jakékoliv bankovky platné české bankovky ? Nepochybně ano. A pokud Kaufland váže nákup na užití nákupního vozíku, který lze použít jen po vložení 5 nebo 10 Kč mince, a každému, kdo tyto mince nemá rozmění bankovku, tak proč mně ne ? Protože jsem měl tisícikorunu a jinou menší bankovku jsem neměl ? Já jdu nakupovat do Kauflandu a Kaufland mě pošle jinam rozměnit si bankovku na drobné mince, kterými je nutno odblokovat vozík, bez kterého v Kauflandu nelze nakupovat ?!
Všechny kontaktní údaje jsem už uvedl, pro Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.tedy znovu: Aleš Bouda
tel. 491 61 7007 mobil: 776 259 483
e-mail: bouda.adv@hi-net.cz
ID datové schránky: jrehwxi
U hřiště 375
541 02 Trutnov 4 - Horní Staré Město
s pozdravem Aleš Bouda
Společnost nám sdělila, že stížnost byla vyřešena přímým kontaktem se zákazníkem. Stížnost tedy uzavíráme.