Společnost


Marketing 23 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:105
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44420Pokuta od České srovnávací za nedodržení smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 24 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2020, před 4 lety

Darina Stonavská

Znění stížnosti

Byla jsem tel. bobardována telefonem od jakési České srovnávací, že mi vysoutěží levnější energii čímž bych mohla ušetřit, bude mi nabídnuta nezávazná nabídka, srovnání cen energií, na jejímž základě se budu moci rozhodnout, jestli chci této nabídky využít, jestli o toto srovnání mám zájem. Vše bezplatně, nezávazně. Po určité době přijel jakýsi kurýr, jež si ofocoval moje vyúčtování za plyn, elektřinu, a dal mi podepsat smlouvu s českou srovnávací. Na kapotě auta. Na jakési přečtení ani nebyl čas. Na moji otázku, co teda se bude dít dál, mi řekl, že mám jen čekat, a že se mi sami ozvou s až budou mít tedy pro mě vítěz. dodavatele. A já se tedy rozhodnu, zda k němu přejdu či ne. Za krátký čas mi přišla sms, že už jej pro mě mají a že mi veškeré dokumenty přijdou poštou. Přišly. A dokonce už i smlouva s novým dodavatelem ČED. Okamžitě jsme poslala doporuč. poštou jak společnosti ČED tak i České srovnávací výpovědi.Mezitím mi volal i můj stávající dodavatel že obdrželi od společnosti LAMA výpověd mých smluv na el. i plyn, které jsem snimi doposud měla sjednány. Společnost ČED mou výpověd akceptovala, tudíž můj dodavatel se nemění. A ještě po té co jsem si přečetla recenze na společnost Českou srovnávací, coby šmejdy, jsem jim doporuč. zaslala dopis o tom, viz cituji "....z důvodu, že jsem byla uvedena v omyl, viz Zákon č. 89/2012 Sb., § 583, Vás tímto upozorňuji, že veškeré mnou podepsané dokumenty (např. Smlouva č. CS557221,Informace pro zákazníka, Souhlas se zpracováním osobních údajů…) s Vaší společností jsou neplatné a jakékoli právní jednání provedené na základě těchto dokumentů Vaší společností mým jménem je také neplatné.
Tímto Vás vyzývám, abyste mi tyto dokumenty zaslali zpět na mou výše uvedenou adresu a vyvarovali se jakémukoliv dalšímu jednání ve jménu mé osoby..." mi od nich přišel dopis, že smlouva byla uzavřena na dobu neurčitou a že již mě nebudou do dalších kol soutěže zařazovat. A že mě upozornujou na nutnost dodržet podmínky smlouvy z prvního kola a ničím nenarušit přechod k vítěz. dodavatelům, případně uhradit již vystavenou fakturu, teprve po té zaniknou práva a povinnosti ze smlouvy vyplývající a budou vymazány mé údaje z jejich databáze. Dnes mi přišel další dopis + faktura na 10000,- Kč- smluvní pokuta za porušení povinností vyplýv. z uzavřené objednávky. Oháněli se článkem ve smlouvě. Já toto odmítám uhradit.


Požadované řešení

Vyvázaní se ze zaplacení jakékoliv pokuty. Byla jsem uvedena v omyl, jelikož na žádnou pokutu jsem nebyla operátorkou upozorněna. Vše mělo být bezplatné, nezávazné, a záleželo na mém rozhodnutí. Navíc podpis smluv na kapotě auta bez možnosti bližšího prostudování, není pro mě platný.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.8.2020 10:59, před 4 lety

Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj (např. o nezávaznosti souhlasu), mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podle skutkového stavu popsaného ve stížnosti by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl při předsmluvním jednání o smlouvě. Takovéto jednání je způsobilé podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele ve vztahu k dané službě či výrobku. Dále/také má podnikatel povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je rovněž nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele taktéž zakázaná.

Spotřebitel by mohl navíc namítat neplatnost přihlášky. Platí totiž, že v případě, kdy spotřebitel jedná v omylu o rozhodující okolnosti, je jeho právní jednání dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, neplatné.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Odstoupení od smlouvy ze zákonných důvodů není možné (dle ustálené judikatury Nejvyššího soudu ČR) sankcionovat, neboť se jedná o nepřípustné sankcionování výkonu práva. Podnikatel nesmí spotřebitele uvádět v omyl tím, že mu takovéto informace ohledně jeho práva na odstoupení podává.

Ohledně smluvní pokuty za nedodržení povinností je dále naprosto klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Z preventivních důvodů dodáváme, že dle § 11a odst. 3 energetického zákona platí, že uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu mimo obchodní prostory (anebo byl-li mimo obchodní prostory zprostředkovatelem získán souhlas k zastupování), může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2020 16:54, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.