Společnost


Best German Kitchens s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44428Zpožděné dodání a neférové jednání dodavatele

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 8 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2020, před 4 lety

Jan Šípek

Znění stížnosti

U společnosti Noblessa - Best German kitchens s.r.o. (vlastněné p. Benešem - Studio Beneš) jsme v letošním roce pořídili a nechali si instalovat luxusní kuchyňské studio. Bohužel, co se služeb a přístupu samotné společnosti týče, byli jsme více než zklamáni.
Stručný harmonogram koupě a instalace je následující:

27. 2. 2020 - první návrh kuchyně
30. 4. 2020 - podpis kupní smlouvy
...ústní dohoda instalace 8. 6. 2020 (montážníci ihned zajištěni na tento termín - potvrzeno)
5. 5. 2020 - potvrzení přijetí první platby
...v rámci KS se zavazují do 7 týdnů nejpozději od příjetí první platby kuchyni montovat (tj. do 23. 6. 2020)
3. 6. 2020 - potvrzení přijetý 2. platby, zbytku kupní ceny
5. 6. 2020 (pátek) - v 18h večer oznámeno, že kuchyně nešla vůbec do výroby
...po urgencích nový termín 25.6. 2020 (po nejpozdějším termínu realizace)
...přislíbena kompenzace po instalaci kuchyně (nikoli částka, v našem stavu tlak především na co nejrychlejší dokončení)

Zásadní problém od společnosti byl ten, kdy v podstatě v předvečer instalace kuchyně nám bylo oznámeno, že vůbec nešla do výroby. Což společenosti nijak nebránilo po nás o týden dříve žádat doplacení druhé půlky zálohy (dle podepsané kupní smlouva). Ještě v pátek odpoledne 5.6. bylo vše vedoucím prodejny odsouhlaseno, aby za za dvě hodiny nám toto bylo oznámeno. Samozřejmě, že je velice mrzí. A jak jsme i později byli ujištěni, je pro ně poučení do budoucna.

Celá věc má navíc další rozměr, kdy má partnerka v té době měla týden do očekávaného data porodu. Zástupci Noblessy od začátku věděli o naší situaci a nálehali jsme na ně, aby vše šlo co nejrychleji. To posléze dodrženo nebylo.

Po našich urgencích nám byl stanoven nejzazší termín, 3 dny po lhůtě ve smlouvě. Opět, ačkoli jsem žádal o potvrzení a informace, žádných se mi nedostalo a v předvečer instalace jsem si stav věcí musel zjišťovat sám.

Ve chvíli, kdy bych udělal "takovouto botu", bych si svého klienta rozhodně lépe předcházel. Navíc při ceně pořizované kuchyně.

Po instalaci kuchyně nám byla nabídnuta kompenzace ve výši 2000Kč, což vzhledem k ceně kuchyně nepředstavuje ani 1% její ceny.


Požadované řešení

Min. osobní omluva od majitele společnosti, nikoli jen po e-mailu odbytím nabídnutím z našeho pohledu zcela neadekvátní částky. Tuto částku, především vzhledem k přístupu zástupců společnosti, a ceně kuchyně, bychom si představovali vyšší.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2020 11:38, před 4 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak prodávající neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže prodávající zboží nedodá, upozorní ho spotřebitel, že nedodal zboží včas a poskytne mu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Z obsahu stížnosti dovozujeme, že v řešené věci došlo k dodání zboží po termínu, nicméně v přiměřené lhůtě, kterou prodejci poskytl spotřebitel (tato možnost je popsána výše). Domníváme se tedy, že co se týče právních nároků spotřebitel by mohl po prodejci žádat v souladu s § 2913 občanského zákoníku náhradu škody za porušení smluvní povinnosti, pokud nějaká v souvislosti s prodlením vznikla.

Jde-li o omluvu a určité přiměřené zadostiučinění, jde spíše o marketingovou věc společnosti, která by měla v případě, že dojde ke komplikacím s plněním z důvodů na její straně, zákazníkovi vyjít vstříc.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 17:02, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.