Společnost


CREATIVE DRESS Ltd.

Počet nahlášených stížností:11
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44434Vrácení zboží do zahraničí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 17 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2020, před 4 lety

Renata Jarošová

Znění stížnosti

Dobrý den, zakoupila jsem 1.8.2020 na eshopu www.creative-cz.com společenské šaty za 531,86 Kč, Dopravné a balné 126,00 Kč.Celkový součet 657,86 Kč. Zboží přišlo 7.8.2020. Hned po doručení zboží jsem zjistila, že vůbec neodpovídají nabízenému zboží. Lišil se tvar, materiál i střih. Hned jsem podala žádost o vrácení zboží. Vyplnila jsem dle pokynů prodejce formulář pro vrácení zboží. Přišel email,že žádost zpracovávají a že se mi do 24hod ozvou. nestalo se tak. Po týdnu čekání, jsem se přihlásila do profilu zákazníka, kde je napsání, že mám vrátit zboží na adresu do Bulharska. Eshop se jeví jako provozovaný v ČR a nemá uvedenou adresu provozovny.


Produkt

Šaty - kód 2011 - červená Kód: 289321


Požadované řešení

Požaduji vrácení v ČR nebo proplacení za vrácení zboží do Bulharska.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.9.2020 15:53, před 4 lety

Pokud spotřebitelka využila svého práva a od smlouvy odstoupila ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží, má povinnost vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající nemá povinnost přijímat vrácené zboží pouze v České republice, před uzavřením smlouvy by měl však spotřebitelku jasně a srozumitelně informovat, na jakou adresu má spotřebitelka zboží vrátit (tuto povinnost prodávajícího lze dovodit z ust. § 1820 odst. 1 písm. f) občanského zákoníku). Prodávající je také povinen před uzavřením smlouvy informovat spotřebitelku o její povinnosti nést náklady související s vrácením zboží (ust. § 1820 odst. 1 písm. g) občanského zákoníku). Pokud tak prodávající neučiní, má povinnost tyto náklady spotřebitelce nahradit (ust. § 1832 odst. 3 občanského zákoníku).

Z obchodních podmínek prodávajícího zveřejněných na webových stránkách https://creative-cz.com/terms-cz nelze adresu pro vrácení zboží jednoznačně dovodit. Spotřebitelka by tedy mohla namítat, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, a žádat po společnosti náhradu škody v podobě rozdílu mezi vnitrostátním a mezinárodním poštovným.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Bulharsku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace prostřednictvím naší služby, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz.

Jelikož prodávající nabízí své zboží on-line, má spotřebitelka také možnost využít platformu Evropské komise pro řešení sporů on-line. Více informací o této platformě lze vyhledat na webové adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.1.2021 15:34, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.