Společnost


CSR & Protikorupcnilinka.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44435Naúčtovaná proforma faktura za neobjednanou službu + drahé zrušení bezplatné registrace (účtu)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 23 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.08.2020, před 4 lety

Iva Loudová

Znění stížnosti

Dobrý den,
před lety se manžel zaregistroval do www.centralniregistrdluzniku.cz v domnění, že jde o seriózního poskytovatele a ověří si, že nikde nic nevědomě nedluží. Pro vyhledávání byla nutná bezplatná registrace. Od té doby jsme www stránky nevyužili, do manželova účtu jsme se nepřihlásili a zapomněli přístupové údaje. Včera jsem si v nevyžádané poště všimla emailu od CERD s názvem Kontrola plateb a ověření totožnosti, kde mne žádají o kontrolu úhrady služeb a informují, že v případě "nezhrazení" platby, požadovaná služba nebude aktivní (Služby registru dlužníků vedoucí k aktivaci výpisů z registru zdarma (neomezeně). Zpráva je prý pouze informačního charakteru, nejedná se o upomínku a pokud si již nepamatujeme heslo, můžeme jej zdarma získat v sekci „obnova hesla“. Po vygenerování nového hesla a přihlášení do účtu jsem zjistila, že je zde v sekci "Mé objednávky, faktury" evidována proforma faktura 213 dnů po splatnosti na 500 Kč od Institutu pro ověření identity s.r.o. za ověření manželovy identity, údajně dle objednávky ze dne 3.1.2020. Tuto objednávku jsem určitě neprovedla. Stránky uvádí, že z důvodu zajištění bezpečnosti systému v souladu se směrnicí GDPR (ochrany osobních údajů), je prý nutné ověřit účet prostřednictvím nezávislé autority. Bez ověření není možné žádat o výpis z registru dlužníků, nebo využívat automatického monitoringu neuhrazených plateb. O tyto služby nemáme zájem.
Chtěli bychom účet zrušit a odstranit osobní údaje manžela. Na stránkách je upozornění, že účet nebude zrušen, pokud na něm existují jakékoli závazky k Centrálnímu registru dlužníků (neuhrazené faktury apod.). Musím nejprve uhradit nevyžádanou proforma fakturu a nechat ověřit manželovu identitu, abych mohla poté účet zrušit? Po vygenerování žádosti o zprostředkování ukončení účtu je na tomto formuláři uvedeno, že jeho podpisem dávám souhlas společnosti Institut pro ověření identity s.r.o. (dále jen IPOI) ke zprostředkování zajištění ukončení uživatelského účtu u provozovatele Centrálního registru dlužníků a souhlasím, že v případě, že pokud nebude notářem žádost ověřena, jako žadatel žádosti o písemné zprostředkované ukončení účtu uhradím náklady spojené s administrativní činností (ověření identity žadatele ze strany IPOI) ve výši 500,- Kč do 30 dní od obdržení písemné výzvy k úhradě od IPOI. Žádost s ověřeným podpisem, bude pak bezplatně vyřízena do 30 dní. Notářské ověření také něco stojí. Všeobecné obchodní podmínky a ceník služeb jsou psány tak složitě, že se v nich nevyznám a bojím se, že jsme se dostali do nějakého začarovaného kruhu přemrštěných poplatků.


Produkt

Zrušení účtu v Centrálním registru dlužníků ČR


Požadované řešení

Musím uhradit proforma fakturu, za ověření identity, které jsme si neobjednali + notářské ověření nebo další ověření identity z důvodu zrušení účtu? Při registraci i při pokusu o zrušení účtu jsem byla ujišťována, že je vše zdarma? Přijde mi to celé značně podvodné, ale nevím, jak se bránit. Nemám důkaz, že jsme si ověření identity neobjednali.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2020 08:36, před 4 lety

Spotřebitel může smlouvu ukončit dle bodu 6.3 Všeobecných podmínek (https://www.centralniregistrdluzniku.cz/doc/vseobecne-podminky.htm), který říká: "Zákazník je oprávněn ukončit smlouvu na kteroukoli službu užívanou zákazníkem, a to písemným oznámením zaslaným prostřednictvím typizovaného formuláře, který si vygeneruje ve své administraci v sekci „osobní údaje“. Žádosti nebude vyhověno, pokud nebude splňovat předepsané náležitosti uvedené na formuláři. Registr dlužníků za uzavření účtu (smlouvy) náleží úhrada spojená s administrativním nákladem, jež je specifikován v ceníku registru.7."

Poplatek za předčasné ukončení smlouvy má charakter smluvní pokuty. Ta musí být sjednána přímo ve smlouvě uzavřené se společností. Pokud by nebyla sjednána přímo ve smlouvě, ale např. v obchodních podmínkách nebo samostatném ceníku, nelze ji považovat za platně sjednanou a společnost na ni nemá nárok.

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl, tudíž nevznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.10.2020 16:49, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.