Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V červnu roku 2019 jsem zakoupil u společnosti O2 mobilní telefon Samsung A3.
Od té doby je telefon denně využíván, nicméně velmi šetrně. Nyní, v červenci 2020, jsme jej jako telefon, splňující standard IP 68, ponořili na cca 20 sekund do sladké vody a to do hloubky několika cm, max. tak 20 cm.
Telefon se vypnul a již nejde znovu zapnout. Odnesl jsem jej tedy do záručního servisu Samsung Plaza, kde po necelých 24 hodinách odpověděli, že telefon byl používán v rozporu se záručními podmínkami a dokazovali to fotografiemi zkorodovaných částic uvnitř, které měly dle tvrzení servisu naznačovat, že telefon byl používán v rozporu se záručními podmínkami. Toto tvrzení jednoznačně popírám. Telefon nikdy dříve ve vodě ani vlhkém prostředí nebyl. Je tedy nepochybné, že tento voděodolný telefon s označením IP 68 ve skutečnosti nikdy voděodolný nebyl, neboť je evidentní, že koroze uvnitř musela vzniknout dlouhodobým působením, nikoli jednorázovým smočením po dobu 20 vteřin, navíc pouze v malé hloubce a před krátkým časem. Je proto na straně servisu, aby prokázal, že došlo k používání v rozporu se záručními podmínkami, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé konstatování, že telefon byl zkorodovaný, je nutné zamítnutí reklamace přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem).
Nic takového ovšem servis neučinil. Nelíbí se mi, že vůbec neuvažovali a neřešili možnost, že telefon byl vinou výrobce od počátku vadný a teprve smočením se tato vada projevila.
IMEI 354639094739445 Samsung A3
Žádám o záruční opravu či jiné přijatelné řešení, např. výměnu za jiný telefon , navrácení peněz - nabízená výměna desky v ceně 5500 Kč , která činí cca 95% ceny nového přístroje , a kterou bych měl zaplatit , je samozřejmě nepřijatelná.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Rozporovat reklamaci je však nutné u prodejce.
Vůči výrobci nemá kupující z titulu kupní smlouvy žádný vztah. Závazky z vadného plnění vůči kupujícímu má pouze prodejce, a to v zákonné, popřípadě prodloužené záruční době, pokud byla sjednána.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
ze strany společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o. již bylo zákazníkovi poskytnuto oficiální stanovisko k danému reklamačnímu řízení. Postup autorizovaného servisního střediska Samsung byl v tomto případě potvrzen jako správný. Naše stanovisko tímto zůstává neměnné a nadále platné.
S pozdravem
Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.
The Park - V Parku 2323/14
148 00 Praha 4 - Czech Republic
Jak jsme uváděli v úvodním vyjádření, je nutné se obrátit na toho, kdo spotřebiteli mobilní telefon prodal a vůči němu vyřízení reklamace rozporovat postupem popsaným výše. Vzhledem k tomu stížnost uzavíráme.