Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po opakujících se závadách na vozidle, jsem přistoupil k reklamaci. Po projednání reklamace autorizovaným prodejcem mi bylo oznámeno, že reklamace není oprávněná, a tudíž ji zamítli. S celým postojem autor. prodejce UH Car Auto, s.r.o. nesouhlasím a prosím o důkladné prošetření celého problému.
Technické problémy na vozidle
v roce 2017 výměna motoru
Po výměně motoru,byl přehrán software, kde zřejmě došlo k úpravě výkonu motoru a ten již nemá původní výkon.
v roce 2019 zatékání do LZ venkovního světlometu
zároveň výměna autobaterie
v roce 2020 výměna předního světlometu – naklápění světlometu (s touto závadou jsem byl v servise už roce 2019, kdy byl přehraný software a chyba smazána, avšak po ujetí pár km bylo vše zpět a chyba se dále projevovala)
Na základě třetí garance se daný problém znovu opakoval, kdy bylo následně při kontrole zjištěno, že daný problém přetrvává a budou muset vyměnit celý světlomet, toto bylo provedeno 27.4 2020
Již teď se mi projevuje závada rosení zadního světlometu, což budu muset opět řešit.
V mezičase se na vozidle několikrát přehrával software s chybami světlometů a dalšími. Zakázkové listy samozřejmě mám.
Protože technických problémů na tomto vozidle Opel Astra je hodně a dané auto má najeto pouze 31 000 km, žádám o výměnu, vrácení vozidla.
Opel Astra Sports Tourer+ VIN WOLBE8EC1H8053832
výměna kusu (požaduji 4válec) v případě, že toto není možno vrácení peněz.
|
Tweet |
Nejprve je třeba odlišit zákonnou a smluvní záruku.
Zákonná záruka je upravena § 2165 zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, dle kterého je kupující oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Takovéto vady se řídí úpravou občanského zákoníku a prodávající odpovědnost za vady nemůže nad rámec zákona omezit.
Někteří prodejci nad rámec zákonné záruky nabízejí i záruku smluvní. Typicky jde o prodloužení záruky nad rámec 24 měsíců zákonné záruky. V době po uplynutí 24 měsíců je rozhodné, co je ve smlouvě o prodloužené záruce sjednáno. V prodloužené (smluvní) záruce mohou být např. vyloučeny konkrétní díly nebo vady, záleží tedy na konkrétní smlouvě, na co vše se záruka vztahuje a na co nikoliv.
Pokud prodávající uvádí, že se nejedná o výrobní vadu a spotřebitel se domnívá že ano, je možné nechat charakter vady posoudit znalcem v oboru. Seznam soudních znalců je k nalezení zde: https://www.dtest.cz/soudni-znalci případně na portálu www.justice.cz
Pokud by z posudku vyplynulo, že se jedná o vadu, za kterou společnost odpovídá, měl by spotřebitel na plnění trvat. Náklady znaleckého posudku v takovém případě nese prodávající.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.