Společnost


eYello CZ, k.s.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 3 stížnostech.

#44463Blokování možnostií odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 7 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.08.2020, před 4 lety

Zbyněk Honzík

Znění stížnosti

24.4 nám mailem firma Yello oznámila změnu ceny. Se změnou jsme nesouhlasili a rozhodli se, že odstoupíme od smlouvy z důvodu jejího neplnění. Překvapení bylo, že Yello odstoupení neakceptovala, protože k navýšení ceny prý nedošlo. To bylo 9.6..
26. 6. nám pan ředitel oznámil, že se ceny budou změnit, a že máme nárok na odstoupení od smlouvy, z důvodů jejího neplnění.
Se změnou ceny jsme nesouhlasili, poslali opět výpověď. Firma Yello výpověď potvrdila a souhlasila i s ukončením smlouvy k 31.07.2020.
A dnes je 18-08 a toto odběrné místo firma Yello stále drží. Distributor prý dokud nedostane informaci od původního dodavatele, že tam skončil, nemůže zaevidovat nového. A nový, námi vybraný, se nemůže zaevidovat, protože odběrné místo je obsazeno
Proto dejte si na firmu Yello pozor. Její chování připomíná chování šmejdů, kteří počítají s tím, že lidé důvěřují tomu, co jim je písemně sděleno.
A jak z toho nevím?
Zbyněk H.


Požadované řešení

Firma Yello umožní přestane blokovat odběrné místo a umožní jeho převedení na nového dodavatele.
Firma Yello uhradí odebranou el. energii za dobu, kdy svým jednáním neumožnila dodávku novému dodavateli. Od 1.8., kdy potvrdila ukončení smlouvy do dobu převedení odběrného místa na námi vybraného dodavatele.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2020 11:10, před 4 lety

Dle ustanovení § 11a odst. 5 zákona č. 458/2000 Sb, energetický zákon, platí, že "zvýší-li držitel licence na obchod s elektřinou, obchod s plynem, výrobu elektřiny nebo výrobu plynu cenu za dodávku elektřiny nebo plynu nebo změní-li jiné smluvní podmínky, je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy do 3 měsíců od data zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek. To neplatí, pokud držitel licence oznámí zákazníkovi zvýšení ceny nebo změnu jiných smluvních podmínek nejpozději třicátý den přede dnem jejich účinnosti a současně zákazníka poučí o jeho právu na odstoupení od smlouvy. V takovém případě je zákazník oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy nejpozději desátý den přede dnem zvýšení ceny nebo změny jiných smluvních podmínek.

Sektorová regulace v energetickém zákoně se liší od obecného pravidla, které upravuje jednostrannou změnu smluvních podmínek a které je zakotveno v ustanovení § 1752 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, (mj.) v oprávnění, které spotřebiteli vzniká, pokud poskytovatel energie využije oprávnění změnit smluvní podmínky (resp. cenu). Zvláštní pravidlo má přednost před obecnou úpravou, a zákazník tak může od smlouvy odstoupit (nikoliv závazek z ní plynoucí vypovědět, jak to předpokládá občanský zákoník). Vzhledem k charakteru smlouvy (jedná se o smlouvu, která poskytovatele zavazuje k postupnému dílčímu plnění, resp. opakované činnosti) však budou účinky u obou způsobů ukončení téměř shodné. Hlavním rozdílem mezi nimi tak bude neexistence výpovědní doby v případě, kdy dojde k odstoupení dle energetického zákona.

Po odstoupení od smlouvy s dílčím plněním závazek zaniká ex nunc, tedy "od nynějška" s účinky do budoucna, a to v souladu s § 2004 odst. 3 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. V řešené věci si strany dokonce potvrdily zánik závazku, což obecně není při odstoupení od smlouvy nutné. Z tohoto důvodu se domníváme, že poskytovatel energie je na odběrném místě bez právního důvodu, tudíž doporučujeme spotřebiteli vyzvat společnost k ukončení tohoto jednání a vznikla-li tímto jednáním škoda, požadovat ji v souladu s § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2021 13:39, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.