Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V únoru 2014 jsem zakoupil přes Penny.zapakatel.cz 2poukazy po 4122 kč na poznávací zájezd do Turecka v termínu 26.9.2014-3.10.2014.Brána slev mi potvrdila přijetí platby.V červnu mi potvrdila cestovka registraci a ujistila mě,po mém dotazu na problémy se zapakatel.cz,že je vše v pořádku a že se zájezd uskuteční.Od července neodpovídá zapakatel.cz ani cestovní kancelář Waw travel na email,ani neberou telefon.Zájezd,který jsem dnes měl nastoupit se neuskutečnil a proto žádám o navrácení 8244 kč.Kučera
vrácení 8244 kč
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení, v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu.
Byl-li voucher již uplatněn, měli by spotřebitelé vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, pokud byla smlouva uzavřena přímo s ním, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Zde by se předpokládala dobrá víra spotřebitele, že svůj závazek zaplatit za službu splnil poukázáním částky slevovému portálu, pokud tak stanovily podmínky smlouvy.
Na společnost Spojka Group s.r.o. byl podán insolvenční návrh (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=aa924b73-cebb-4f75-b4ee-24e069954127). Vzhledem k nejastnostem v právním posouzení dotčených vztahů, doporučujeme spotřebitelům, aby svou pohledávku do insolvenčního řízení přihlásili. Činí se tak u soudu, u kterého je podán insolvenční návrh. Nicméně jsme toho názoru, že uplatněním voucheru a jeho přijetím ze srany CK, přechází odpovědnost za splnění na CK.
Zde je možné stáhnout formulář pro přihlášení pohledávky i s pokyny pro jeho vyplnění: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Vzhledem ke skutečnosti, že byl podán insolvenčí návrh a společnost nevyužila možnosti reakce na stížnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.