Počet nahlášených stížností: | 146 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 31.3.2020 jsem do servisu Hecht v Kyjově dal na pozáruční opravu řetězovou pilu, která ztrácela v otáčkách výkon. Do zakázkového listu byla jako způsob řešení uvedena oprava a cena 1500Kč. Po víc jak měsíci čekání na výzvu servisu k vyzvednutí opravené pily jsem 3.5.2020 poslal e-mailem dotaz na stav opravy. Reakcí byl telefonát, kde mi pán ze servisu tvrdil že snad už příští týden to bude hotové. Nestalo se. Druhý dotaz jsem poslal 31.5.2020 a následoval telefonát, kde mi pán tvrdil že jim chybí jedna součástka, součástky jsou na lodi v přístavu a nemají se kvůli koronaviru jak dostat do ČR. Rozhodl jsem se, že kvůli virová situaci ještě chvíli počkám. Dne 10.8.2020 jsem e-mailem do servisu oznámil že začátkem měsíce září si pilu vyzvednu opravenou či neopravenou. 11.8.2020 telefonát ve kterém mi bylo sděleno že oprava by stála 2900,-Kč. Jelikož by byla cena opravy téměř stejná jako její pořizovací cena, dohodli jsme se tedy že pilu nechá poslat zpátky do Kyjova a já si ji vyzvednu. Ze servisu mi 17.8.2020 oznámili že pila je již v Kyjově a chtějí po mně 590,-Kč za zjištění závady, jinak mi pila nebude vydána. Zjištění závady jsem si ale neobjednal, zakázka byla uzavřena na opravu do 1500,-Kč.
HECHT 945
bezplatné vydání pily
|
Tweet |
Placená oprava je smlouvou o dílo ve smyslu § 2587 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Je-li ujednán přesný termín, kdy má být dílo dokončeno, má zhotovitel povinnost dílo dokončit v ujednaný čas. Nesplní-li své povinnosti v ujednaném čase, ocitá se v prodlení. Není-li termín, kdy má být dílo dokončeno ujednáno, může spotřebitel požadovat splnění povinností po zhotoviteli ihned. Zhotovitel je následně povinen plnit bez zbytečného odkladu.
Ujednání o ceně (nebo o způsobu jejího určení) je nezbytnou náležitostí smluvního vztahu. Pokud se strany dohodly, že bude dílo provedeno za určitou cenu, je tato cena pro strany závazná. Prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně poskytovaných služeb zřetelným označením nebo informaci o ceně služby jinak vhodně zpřístupnit.
Byla-li původně sjednána určitá cena, má spotřebitel právo požadovat po zhotoviteli provedení díla za tuto ujednanou cenu. V souladu s § 2006 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, totiž platí, že lze-li dluh splnit za ztížených podmínek, s většími náklady, s pomocí jiné osoby nebo až po určené době, neznamená to nemožnost plnění závazku. Jinými slovy, trvá-li spotřebitel na provedení díla za původně sjednanou cenu, může o tomto zhotovitele informovat a požadovat provedení opravy za ujednanou cenu. Fakt, že si zhotovitel při uzavírání smlouvy patrně špatně nacenil své služby či špatně vypočetl náklady na materiál, nelze (i s ohledem na § 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) přičíst k tíži spotřebitele.
Vymáhat částku 590,- za zjištění závady není možné, pokud takovéto ujednání nebylo součástí původně uzavřené smlouvy. V praxi by to znamenalo, že ve smlouvě by musely být jednotlivé položky zvlášť odděleny a zřetelně označena cena za každou z nich.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.