Společnost


DCT SERVIS A PRODEJ, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44478Nevráceny peníze za zrušenou objednávku elektronické licence

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 6 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.08.2020, před 4 lety

Jindřich Jindřich

Znění stížnosti

Dne 30. 7. 2020 večer jsem na webu společnosti objednal a zaplatil platební kartou elektronickou licenci na Microsoft Office 2016 (podrobnosti viz kolonka dále). Potvrzení o provedení platby došlo tentýž den.

Ač na stránkách dodavatel tvrdí, že licence bude doručena do 24 h po zpracování platby, nepřišlo mi další dva dni nic, ani odpověď na dotaz, zaslaný 31. 7., kdy to bude. Proto jsem poslal 1.8. dodavateli email, kde jsem žádal zrušení objednávky a vrácení peněz. Nicméně žádná reakce jsem se nedočkal.

Teprve 11. 8. přišel email s licencí, bez jakékoli reakce na moje předchozí emaily. Požádal jsem tedy 13. 8. opět o zrušení objednávky a vrácení peněz. Od té doby jsem nedostal žádnou reakci od dodavatele ani mi nebyly vráceny peníze.


Produkt

71981 Microsoft Office 2016 pro studenty a domácnosti CZ 79G-04723 1 949 Kč 949 Kč


Požadované řešení

Licenci, kterou mi poslali i přes zrušení objednávky, nebudu používat (mezitím jsem ji koupil a dostal obratem jinde) a požaduji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2020 10:51, před 4 lety

Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá. V případě odstupování od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží jsou na rozdíl od jiných případů odstupování zákonem přesně vymezeny lhůty, v nichž je zapotřebí jednat.

Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží na to, aby odstoupení u prodávajícího uplatnil. V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení, spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

V daném případě bude nutné také vrátit (odstranit) licenci na software. Na dodání digitálního obsahu, který není na hmotném nosiči (jde právě o licence a software) se sice vztahuje výjimka z práva na odstoupení popsaného výše podle § 1837 písm. l) občanského zákoníku, avšak ta doslovně zní: "Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy (...) o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy."

Danou výjimku není možné v tomto případě uplatnit hned ze dvou důvodů:

1) Spotřebitel odstoupil od smlouvy ještě před dodáním zboží (licence);

2) Společnost nikde v procesu tvorby objednávky nevyžaduje souhlas s tím, aby byla licence dodána před uplynutím lhůty pro odstoupení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.3.2021 17:00, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.