Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.8.2020 jsem použil pro cestu z Chocně (moje nástupní stanice) do Pardubic rychlík č. 892 který mimochodem měl 10 minut zpoždění (ale to není předmětem mé stížnosti)- Má stížnost je zaměřena na nedostatek míst pro cestující (pouze 4 vagony druhé třídy) a to na této vysoce frekventované trati (Veselí n.M.-Praha). Další mnou kritizovanou skutečností je to, že kupé ve čtvrtém smíšeném voze, které bylo označeno pro osoby se sníženou pohyblivostí, bylo uzamčené a tudíž nepoužitelné.
Jsem držitelem průkazu ZTP a činilo mě to velké zdravotní potíže absolvovat celou jízdu do Pardubic ve stoje. Nárok na použití místa v daném kupé u průvodčí nebylo možné uplatnit po celou dobu jízdy, neboť průvodčí po celou dobu mé jízdy z Chocně do Pardubic do vagonu, kterým jsem cestoval, nepřišla.
ČD neustále veřejnosti argumentují zvýšeným zkvalitňováním osobní přepravy cestujících. Bohužel, které dnes ČD používají pro přepravu cestujících jsou kvalitně vybaveny, ale na úkor celkové přepravní kapacity. Jako příklad uvádím, že dřívější vozy měly v kupé 2. třídy 8 míst k sezení, současné vozy mají pouze 6 míst, což při počtu 4 vagonů druhé třídy je celkově značný úbytek.
Stížnost se konkrétně týká cesty rychlíku č. 892, dne 18.8.2020 v 9,36 (odjezd z Chocně)
Zajistit nasazení dostatečného počtu vozů 2.třídy, zajistit trvale přístup do určených kupé pro osoby se ZTP.
Mám za to, že jsem zcela srozumitelně popsal situaci a stav, který stížností kritizuji a očekávám, že bude zjednána patřičná náprava.
|
Tweet |
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/