Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44480Zamknuté kupé pro osoby s omezenou pohyblivostí rychlík "Slovácký expres" a nedostatečná přepravní kapacit vlaku R 892,linka R 18a

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 hodina 58 minut

Detail stížnosti

Publikováno
19.08.2020, před 4 lety

Václav Svoboda

Znění stížnosti

Dne 18.8.2020 jsem použil pro cestu z Chocně (moje nástupní stanice) do Pardubic rychlík č. 892 který mimochodem měl 10 minut zpoždění (ale to není předmětem mé stížnosti)- Má stížnost je zaměřena na nedostatek míst pro cestující (pouze 4 vagony druhé třídy) a to na této vysoce frekventované trati (Veselí n.M.-Praha). Další mnou kritizovanou skutečností je to, že kupé ve čtvrtém smíšeném voze, které bylo označeno pro osoby se sníženou pohyblivostí, bylo uzamčené a tudíž nepoužitelné.
Jsem držitelem průkazu ZTP a činilo mě to velké zdravotní potíže absolvovat celou jízdu do Pardubic ve stoje. Nárok na použití místa v daném kupé u průvodčí nebylo možné uplatnit po celou dobu jízdy, neboť průvodčí po celou dobu mé jízdy z Chocně do Pardubic do vagonu, kterým jsem cestoval, nepřišla.
ČD neustále veřejnosti argumentují zvýšeným zkvalitňováním osobní přepravy cestujících. Bohužel, které dnes ČD používají pro přepravu cestujících jsou kvalitně vybaveny, ale na úkor celkové přepravní kapacity. Jako příklad uvádím, že dřívější vozy měly v kupé 2. třídy 8 míst k sezení, současné vozy mají pouze 6 míst, což při počtu 4 vagonů druhé třídy je celkově značný úbytek.


Produkt

Stížnost se konkrétně týká cesty rychlíku č. 892, dne 18.8.2020 v 9,36 (odjezd z Chocně)


Požadované řešení

Zajistit nasazení dostatečného počtu vozů 2.třídy, zajistit trvale přístup do určených kupé pro osoby se ZTP.
Mám za to, že jsem zcela srozumitelně popsal situaci a stav, který stížností kritizuji a očekávám, že bude zjednána patřičná náprava.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.8.2020 12:55, před 4 lety

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.