Počet nahlášených stížností: | 51 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 29.5.2020 jsem v obchodě Sportsdirect.com (areál Ikea) zakoupil pro dceru sportovní obuv. Ty předchozí boty dlouho nevydržely, proto jsme tentokrát vybrali mnohem dražší značkové boty PUMA.
Bohužel již během pouhých dvou měsíců se podšívka bot začala trhat na patě a u malíčku. Ihned jsme šly tedy boty reklamovat. Bohužel po 14ti dnech tuto reklamaci prodejce zamítnul s tím, že se jedná o mechanické poškození z důvodu, že nebyla bota na noze pevně zafixována, čímž došlo k poškození.
S tím ale rozhodně nesouhlasím, protože dcera samozřejmě boty vždy pevně zavázala. Přesto k poškození došlo již při 2-měsíčním standardním používání.
Boty Puma Carina Suede Lds
Vzhledem k tomu, že se evidentně jedná o nedodržení očekávané jakosti bot a tudíž výměna bot by nepomohla, protože by se závada po dvou měsících znovu projevila, tak žádám o vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce.
Cenu posudku a dalších nákladu lze po prodávajícím oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací podle § 1924 občanského zákoníku.
Jako kupující má spotřebitel povinnost si po uplynutí reklamační lhůty zboží z reklamace vyzvednout. Pokud tak neučiní, po měsíci prodejce může začít účtovat skladné, a po půl roce zboží dokonce prodat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.