Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,18.8.2020 jsem si objednal od dáme jídlo oběd kolem 11:30. Ve 12:50 mi volal kurýr ,že je před domem,bohužel však před jiným na jiné adrese. Vysvětlil jsem mu ,že je mi líto, ale nemohu na něj
opět čekat neboť musím do práce. Platil jsem kartou
předem..Nic méně se podívám na účet a vidim že částka byla stržena a objednávka vedená jako doručena.Nikam se nemohu dovolat.
. A nemám ani jídlo ani peníze..
Vrácení peněz
|
Tweet |
Nebyl-li spotřebiteli doručen výrobek či služba, kterou si od společnosti objednal, a vyplývá-li z povahy závazku (či z informací uvedených při objednávce výrobku či služby), že na pozdním plnění nemůže mít spotřebitel zájem, zaniká závazek prodlením dlužníka. V takovém případě vrací společnost spotřebiteli to, čím původně plnil, tedy kupní cenu výrobku či služby.
V řešené věci bude tedy klíčové, zda byl spotřebitel společností řádně poučen o tom, že čas doručení je pouze orientační a že může dojít ke zpoždění a jakého maximálního rozsahu toto zpoždění může být. Pokud tak společnost neučinila, domníváme se, že 1 hodina a 20 minut zpoždění je pochybením na straně společnosti a jedná se o prodlení s plněním závazku, na jehož pozdním splnění spotřebitel nemůže mít z povahy věci zájem. Z tohoto důvodu máme za to, že závazek v souladu s § 1980 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zaniká. Pokud však spotřebitel řádně poučen o možném časovém rozptylu dodání poučen byl (např. spojení jako "dodáváme do 100 min. od objednání" atd.) a v tomto časovém horizontu k pokusu o předání došlo, jedná se o pochybení na straně spotřebitele.
Nicméně je to společnost, která musí prokázat, že se o dodání pokusila ve smluveném termínu na (správném) místě, které bylo mezi stranami smluveno jako místo plnění. Z obsahu stížnosti totiž vyplývá, že nejenže byl závazek plněn se zpoždění, navíc byl plněn i na jiném místě, než které bylo ujednáno.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.