Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, na podzim 2019 jsem si vybírala snubní prsten. Z nabídky ve
zlatnictví jsem si vybrala prsten z chirurgické oceli, který byl po obvodu z obou stran lesklý a střední část byla matná. Na jaře (během omezení kvůli koronaviru) jsem si ale všimla, že prsten je celý lesklý. Rozhodla jsem se jej reklamovat. Moje reklamace byla zamítnuta - v protokolu však bylo uvedeno, že jsem jej reklamovala kvůli poškrábání. Prsten jsem tedy nepřevzala a poukázala na to, že jsem jej reklamovala kvůli něčemu jinému. Reklamace však byla opět zamítnuta - nejedná se prý o výrobní vadu.
Když jsem si prsten na podzim vybírala, nebyla jsem vůbec upozorněna na to, že se jedná pouze o nějakou povrchovou úpravu, která se může takto snadno "ošoupat".
Jako zákaznice se cítím být celým tímto jednáním podvedená - ve špercích se nevyznám a u snubního prstenu, u kterého se předpokládá každodenní nošení po mnoho let, bych rozhodně nečekala, že po ani ne půl roce zásadně změní vzhled.
Je možné se takovémuto jednání úspěšně bránit jinak, než posudkem soudního znalce a dosáhnout nápravy v podobě buďto nového prstenu, který se mi však již "neošoupe", nebo opravy, která dá prstenu původní vzhled samozřejmě s tím, že se "neošoupe"?
Děkuji.
snubní prsten, chirurgická ocel, model 88/02070-045 (https://www.rotax-snubniprsteny.cz/snubni-prsteny-ocel-d29.htm)
náprava v podobě buďto vrácení peněz, nebo možnost výběru nového prstenu, který se mi však již "neošoupe", nebo opravy stávajícího prstenu, která mu dá původní vzhled samozřejmě s tím, že se už "neošoupe"
|
Tweet |
Prodávající musí pravdivě informovat o vlastnostech prodávaného výrobku, a to dle § 9 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, který stanoví, že prodávající je povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků nebo charakteru poskytovaných služeb, o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby, jakož i o riziku souvisejícím s poskytovanou službou. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu výrobku, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné.
Povinností uvedených v odstavci 1 se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti.
Uplatnit práva z vadného plnění není možné, pokud je vadou opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. Pokud však vytýkaná vada nesouvisí s opotřebením věci, je za tuto vadu odpovědný prodávající.
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.