Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dne 20.8.2020 cca 13:45 jsem byl bezdůvodně (podezření není důvod) ochrankou vyzván k ukázání obsahu batohu. Odmítl jsem a byl mi znemožněn odchod, dokud tak neučiním. Zaměstnanec PENNY mne hlasitě před zákazníky tj. lidmi ze sousedství označil za typického zloděje. Na to jsem zavolal policii ČR, která po mé kontrole konstatovala, že jsem nic neukradl a mohl jsem odejít. Jsem přesvědčen, že ochranka a zaměstnanec PENNY jednali protiprávně, protože mne bezdůvodně omezili na svobodě. Vím, že kdokoli může někoho zadržet pouze tehdy, přistihne-li jej při krádeži, a neprodleně zavolat policii, která má právo provést osobní prohlídku. Ochranka nemá právo provádět osobní prohlídku.
Bezdůvodné omezení na svobodě ochrankou a zaměstnancem
Žádám o Veřejnou omluvu např. ve vašem letáku, protože jsem byl veřejně před zákazníky vaším zaměstnancem označen za typického zloděje. Dále žádám o váš návrh na odškodnění za nemajetkovou újmu, neboť mám trauma z příštího nákupu a kvůli tomuto bezpráví trpím nespavostí.
|
Tweet |
Ochranka může v případě podezření z krádeže zadržet podezřelé osoby. Bez jejich svolení jim nemůže prohledávat osobní věci ani jim kontrolovat osobní doklady. K tomu má pravomoc až případně přivolaná policie.
Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.