Počet nahlášených stížností: | 117 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 6 |
Před rokem jsme zakoupili dva telefony iPhone SE. Na jednom jsme rozbili obrazovku, proto jsme ji nechali vyměnit. Opravářem jsme byli informováni, že původní obrazovka nebyla originální. K pochybnosti nad originalitou obrazovky nás vedl i fakt, jak snadno se u obou telefonů rozbila, přestože jsou telefony v ochranném pouzdru a s "panzer glass". Nabíjecí kabely nelze propojit s MacBook Air 2017, s MacBook Pro ani s MacBook Air 2011, což nás rovněž vede k pochybnostem nad originalitou. Baterie u obou mobilů jsou po roce velice slabé a nestabilní.
Při zakoupení obou telefonů jsme byli telefonicky ujištěni, že se jedná o originální zboží. Firma měla na svých stránkách informace o držbě certifikátu na prodej telefonů společnosti Apple.
iPhone SE
Zákaz klamání zákazníků ohledně originality produktu.
|
Tweet |
Byl-li zaslán padělek, jedná se o podstatné porušení kupní smlouvy a spotřebitel má právo od smlouvy odstoupit i z důvodu uvedeného v ust. § 2002 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Ochranu práv duševního vlastnictví mají jako dozorové orgány na starosti úřady Celní správy. Na tyto úřady je možné se obracet s konkrétními podněty, pokud se setká spotřebitel s prodejem padělaného zboží či jeho nabídkou, a to prostřednictvím následujících webových stránek: https://www.celnisprava.cz/cz/o-nas/kontakty/Stranky/internetova-kriminalita.aspx
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.