Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den, ve smlouvě na kterou jsme koupili vůz z AAA chybí informace, jak postupovat při reklamaci.
přitom ale zákon stanoví, že je to povinnost:
Podmínky uplatnění odpovědnosti za vady prodané věci (tzv. reklamace) upravuje zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník. ... Prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace (§13 zákona o ochraně spotřebitele)
Chceme se obrátit na soud, protože jsme v tomto byli finančně poškozeni.
Citroen C4 Grand Piccaso, 2010
Omluva a odškodnění.
|
Tweet |
Zákon č. 40/1964 Sb. pozbyl účinnosti k 1. 1. 2014, kdy vstoupil v účinnost zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ze zákona č. 40/1964 Sb. lze tedy vycházet pouze tehdy, stanoví-li tak přechodná a závěrečná ustanovení zákona č. 89/2012 Sb., zejm. ustanovení § 3028 občanského zákoníku.
V souladu s ustanovením § 13 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodávající povinnost spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“), spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit. Z výkladového stanoviska České obchodní inspekce ze dne 3.4.2015, sp. zn. ČOI 39995/15/O100-OP/101, ČOI 10947/15/O100, vyplývá, že toto ustanovení je porušeno podnikatelem (také) v případě, kdy určitou informaci spotřebiteli opomene sdělit (neuvede ji), což se pravděpodobně stalo v této situaci.
Jelikož se jedná o zákonnou povinnost, je spotřebitel v případě utrpěné škody oprávněn požadovat její náhradu v souladu s § 2910 občanského zákoníku, pokud tato škoda byla způsobena právě porušením zákonné povinnosti podnikatele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Štěpánku,
reklamační řád je vyvěšen na každé pobočce ve volně přístupných prostorách naší společnosti. Návod k řešení reklamací je dostupný také na našich webových stránkách v sekci "Poprodejní péče o zákazníky" (viz https://www.aaaauto.cz/cz/navod-k-reseni-reklamace/text.html?id=560). V téže sekci je ke stažení i kompletní reklamační řád.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den, děkuji za odpověď.
A jak je to z právního hlediska, když zavolám na Vaší linku a chci vědět jak při reklamaci postupovat?
Proč mě operátor neřekl to, co vy teď píšete?
Neměl mi tedy podle § 13 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, podat stejné informace?
Nebo se podle vás informace o reklamaci získané po telefonu do tohoto zákona nevztahují?
Děkuji Roman Štěpánek
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Vážený pane Štěpánku,
předpokládám, že operátoři na lince informují v tomtéž smyslu. Vaše stížnost se týkala neposkytnutí informací ohledně postupu při reklamaci, na to jsem Vám reagovala, že informace poskytujeme v souladu se zákonem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Dobrý den,
protože tvrdíte, že hovory mezi mnou a operátory už nahrané nemáte, tak to je pak těžké.
Zvlášť, když jsem vás žádal MAILEM o informaci, jak postupovat.
Ale vypadá to, že nechcete komunikovat písemně, ale po telefonu, aby o tom nebyl žádný důkaz.
Vy máte ze zákona povinnost mě informovat o tom, jak postupovat při reklamaci, když vás o to požádám.
A protože se stále nechcete dohodnout, tak zde kopíruji mail s mojí zdvořilou žádostí o to, jak mám při reklamaci postupovat.
Neměli jste mi tedy podle zákona tu informaci poskytnout?
Jak myslíte, že na to odpoví soud?
S pozdravem Bc. Štěpánek
21.6.2019 10:46
Dobrý den, před časem jsme od vás koupili auto a teď nám začal unikat olej z motoru.
Mohu se zeptat, jak je to u vás se zárukou ?
Děkuji Roman Štěpánek
Takže já se ptám, když vás požádám o informaci, jak postupovat při reklamaci, vy mi ji nemusíte poskytnout? Ani mě odkázat na váš reklamační řád, kterým se celkem alibisticky stále oháníte?
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Dobrý den,
záležitost byla prověřena a následně uzavřena. Ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vzhledem k postoji společnosti a tomu, že je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme. V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.