Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
4.4. 2014 jsem koupil v e-shopu Mobily Ostrava Sony Xperia Z.
29.7. 2014 - 19.8. 2014 byl reklamován s vadným sluchátkem - dalo se telefonovat pouze přes reproduktor.
Mobil se mi vrátil s údajně vyměněným dílem, ale mobil se choval úplně stejně, jako kdybych ho nikam neposlal.
Při druhé reklamaci 26.8. 2014 - 22.9. 2014 mi napsali, že se závada neprojevila.
Poslali mi ho zpět a tel. pořád stejně nefunguje!
Děkuji, Michal
Mobil Sony Xperia Z
Odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. V takovém případě je na prodávajícím, aby prokázal, že vada nebyla na výrobku přítomná při převzetí. Toto ustanovení se však nevztahuje na případy, kdy kupující nekupuje telefon pro osobní potřebu, ale takzvaně na IČO.
V takovém případě by si kupující-podnikatel měl vystavit znalecký posudek, ve kterém se znalec bude zabývat povahou a existencí vady. Pokud nebyla prodávajícím poskytnuta záruka za jakost, měl by kupující prokázat, že reklamovaná vada byla na zboží již při převzetí. Seznam znalců je dispozici na www.dtest.cz/soudi-znalci nebo na www.justice.cz.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.