Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#44556Nezájem a neochota firmy O2 k řešení problému s vadnou Wifi

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
24.08.2020, před 4 lety

Soňa Mandausová

Znění stížnosti

Jsem dlouhodobým uživatelem pevné telefonní linky O2 + mobilního telefonu + internetu. Po bouřce zkolabovala stará wifi zn.COMTREND. Na prodejně v Rychnově nad Kněžnou jsme s manželem požadovali opravu a bylo nám řečeno, že tato oprava se nevyplatí, neb si jí budeme muset uhradit sami/je to však zařízení O2/ nevím tedy proč bych to měla platit, když jsem pravidelný a řádný plátce všech poplatků. Byla nám nabídnuta wifi O2 Smart Box/pro důchodce vysoká cena, původní stála 1200/ jako super zařízení i když jsme požadovali wifi starého typu, se kterou jsme byli několik let spokojeni. A začaly problémy. V domě, kde máme internet vedený kabelem od pevné linky vše fungovalo, ale když jsme si vzali laptop MacBook ven /asi 15 m od vnitřního stanoviště/ ani nehlesl a na jiných wifi je funkční vždy. Byli jsme to reklamovat v prodejně v RK a tam nám po dlouhých diskuzích milostivě zapůjčili náhradní wifi a tu naší poslali na reklamaci. Rozčarování však bylo opět u nás, neboť ani ta náhradní nevykazuje parametry, které reklamujete v televizi i v obchodě a problém přetrvává. Spokojeni tedy nejsme a pokud se firma O2 nepostará o řádné vyřízení našeho problému, budeme muset požádat Černé ovce, aby zakročily a zveřejnily nesolidnost k zákazníkům.


Požadované řešení

Prověření výkonu a dosahu Wifi O2 Smart Box nebo výměnu za jiný typ.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.9.2020 11:03, před 4 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.9.2020 15:24, před 4 lety

Dobrý den,

mrzí mě, že nejste po koupi nového modemu s připojením spokojená.
Modem je ve vlastnictví zákazníka, který si ho pořizuje. Naše společně modemy do pronájmu nenabízí a pokud dojde k poškození modemu a není již v záruce, případná oprava se hradí zákazníkem, pokud s opravou a cenou souhlasí.
Připojení přes WiFi ovlivňuje více faktorů, ať už se jedná o samotnou budovu, překážky, které mohou signál ovlivňovat, další připojená zařízení, další WiFi v okolí nebo i nastavení WiFi.
Takto obecně bychom vám mohli poradit zkusit modem ještě přemístit na jiné místo- výše např. na nějakou skřínku, dále od dalších elektronických zařízení, blíže ve směru, kde se připojujete venku.
Pokud by to nepomohlo, bylo by vhodné se podívat, jestli jste si WiFi nastavili pro obě frekvence (2,4 GHz i 5 GHz). To jednoduše zjistíte, že u názvu vaší WiFi v aplikaci v telefonu O2 Smart Box, uvidíte v závorce označení 2,4 i 5 GHz). Dále jetě vykoušejte také v mobilní aplikaci v telefonu O2 Smart Box vypnout v sekci ,,WiFi a síť“ funkci Smart WiFi.
Pokud by ani to nepřineslo zlepšení, budeme ještě potřebovat vědět, jestli je pouze potíž na daném MacBooku nebo i na jiných zařízeních na stejném místě venku.

S pozdravem a přáním hezkého dne
Anna Typovská
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2020 23:38, před 4 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.10.2020 16:56, před 4 lety


Soňa Mandausová

Hodnocení:

Komentář: Děkuji za pomoc s vyřízením mého požadavku. Vše proběhlo k mé spokojenosti i když s malou chybičkou /nebylo mi sděleno upozornění,že WiFi je již v prodejně/.