Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupený poznávací zájezd do Turecka (pro 2 osoby- termín 3.10.-10.10.2014) se dle informace WOW Travem GmbH neuskuteční z důvodu neuhrazené platby od ZAPAKATEL.cz
Potvrzení o přijetí platby od Spojky Group.s.r.o.ve výši 7 898,-Kč ze dne 11.02.2014 mám.
Zároveň mi byly zaslány i 2 x vouchery a PIN.
20.února mi byl zaslán mail z cestovní kanceláře s tím, že u nich mám zakoupený zájezd a posílala jsem jim č.vouceru s Pinem.
Týden před odletem, když jsem požádala dceru o zjištění stavu, která žije poblíž ces.kan.v Německu nám bylo sděleno, že žádný zájezd se nekoná a máme se obrátit na info@brana slev.cz
Nikdo rereaguje.
poznávací zájezd do Turecka č.voucheru 166630402, 498077347 odlet 3.10.2014
vrácení peněz
|
Tweet |
V těchto případech záleží, kdo byl prodejcem a zda společnost nebyla pouze zprostředkovatelem, který jednal na jméno a účet poskytovatele služby - pak by bylo třeba se svých nároků domáhat po něm. Také záleží na znění obchodních podmínek, zda obsahují např. garanci poskytnutí služby, případně jiná ustanovení, v důsledku kterých by mohl spotřebitel svůj nárok uplatnit vůči slevovému portálu.
Byl-li voucher již uplatněn, měli by spotřebitelé vymáhat dodání zboží či poskytnutí služeb zejména na samotném dodavateli, pokud byla smlouva uzavřena přímo s ním, přesto však určitou míru odpovědnosti nese i slevový portál. Zvláště za situace, kdy spotřebitelům nejsou známy vzájemná práva a povinnosti slevového portálu a jeho dodavatelů a jejich vztah je pro zákazníky netransparentní. Právní normy totiž neříkají jednoznačně, jak má poskytování zboží či služeb na základě voucheru probíhat. Slevový portál se staví do role zprostředkovatele. Jedná však se zákazníky vlastním jménem, prezentuje nabídky jiných dodavatelů, vystavuje zákazníkům vouchery a inkasuje od nich peníze. Spotřebitel tak má dojem, že uzavírá smlouvu se slevovým portálem a dodavatelům pak předkládá pouze voucher. Zde by se předpokládala dobrá víra spotřebitele, že svůj závazek zaplatit za službu splnil poukázáním částky slevovému portálu, pokud tak stanovily podmínky smlouvy.
Na společnost Spojka Group s.r.o. byl podán insolvenční návrh (https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=aa924b73-cebb-4f75-b4ee-24e069954127). Byl-li voucher již uplatněn a přijat ze srany CK, jsme toho názoru, že přešla odpovědnost za plnění na CK. Vzhledem k tomu, že právní posouzení dotčených vztahů se v odborných kruzích liší, doporučujeme spotřebitelům, aby svou pohledávku do insolvenčního řízení přihlásili. Činí se tak u soudu, u kterého je podán insolvenční návrh.
Zde je možné stáhnout formulář pro přihlášení pohledávky i s pokyny pro jeho vyplnění: https://isir.justice.cz/isir/common/stat.do?kodStranky=FORMULAR
Vzhledem ke skutečnosti, že byl podán insolvenčí návrh a společnost nevyužila možnosti reakce na stížnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.