Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
V květnu 2020 náhle zemřel otec, poté co přišel z matriky úmrtní list došel jsem hned v červnu na pobočku O2 v Praze s tím, abych je informoval o smrti otce a aby zrušili smlouvu služby sledování sportovních kanálů, tak, aby se přestalo platit SIPO. Tak se i stalo, navíc paní na pobočce O2 mi sdělila, že žádné další závazky otec vůči O2 nemá. Tři měsíce po smrti otce přišla teď v srpnu na adresu otce faktura s částkou téměř 2.000,- za doplacení set-top-boxu. S fakturou jsem šel znovu na pobočku O2 s tím, že jsem nevěděl, že otec splácel set-top-box od srpna 2019, který mu sloužil k množnosti shlédnutí sportovních kanálů O2 a že set-top-box jim vrátím, že není můj a že otec bydlel v bytě sám a zemřelý jim těžko něco zaplatí.
Zaměstnanec na pobočce O2 mi sdělil, že se zaplatit za set-top-box musí, že vrátit nelze. Považuji jednání O2 v tuto chvíli za podivné a rovno jednání tzv. šmejdů.
Rád bych, abyste prověřili jednání O2 a sdělili jak dál postupovat.
Děkuji. Havrda.
set-top-box od 02 po zemřelém otci
Nedoplácet za set top box po zemřelém otci a jehož nejsem majitelem, vrátit set-top-box společnosti O2.
|
Tweet |
Situace úmrtí spotřebitele není zák. č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích nijak řešena. Všeobecné obchodní podmínky poskytování služeb O2 (dostupné zde: https://www.o2.cz/file_conver/616505/_01___O2_Vseobecne_obchodni_podminky_01_10_2018.pdf) však v bodu 11.13. nadepsaném Úmrtí spotřebitele uvádějí: Úmrtím spotřebitele bude smlouva ukončena. Úmrtí je třeba věrohodně doložit. Dohodne-li se oprávněný dědic s O2 na užívání služeb, případně využívá-li aktivně služby i po smrti, přechází tím na něj účastnický vztah k dané službě.
V tomto případě pozůstalý navštívil pobočku společnosti, doložil prostřednictvím úřední listiny úmrtí, takže smlouva byla ukončena. Pozůstalý z logiky věci nezná všechny detaily služby, proto se snažil poradit se zaměstnancem společnosti o tom, jak má věc vyřešit a co je dále nutné učinit, nicméně byl ujištěn, že žádné další závazky k vypořádání nejsou. Podle § 430 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zastupuje při jednání navenek zaměstnanec společnost, takže jeho jednání je pro společnost závazné. Situace tedy měla být pro pozůstalého vypořádána už první návštěvou pobočky. Měl být také informován ohledně set-top-boxu.
Později pozůstalý nabízel vrácení zařízení, což se jeví vzhledem k dané situaci jako adekvátní řešení.
Dobrý den,
prověřili bychom danou skutečnost a podívali bychom se na možnosti řešení. Potřebovali bychom však k tomu doplnit například číslo vyúčtování (variabilní symbol) či číslo zákaznického účtu, abychom si potřebné informace dohledali.
S pozdravem
Martin Stalmach
Guru pro Social Media, O2 CZ
Dobrý den, variabilní symbol na faktuře zemřelého otce je 5142779463
Děkujeme spotřebiteli za doplnění. Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost doplnit ještě i číslo zákaznického účtu.
Zasílám navíc zákaznické číslo zemřelého otce 5910241230
Jednání společnosti O2 se zdá býti velmi nesolidní a neetické. Přece člověk nebude platit za něco, co nechce a co by vyhodil.
U zákaznického účtu 5910241230, pod kterým byla vedena služba O2 TV Air 8040625649, jehož účastníkem byl zesnulý pan Zdeněk Jeřábek, bylo vystaveno vyúčtování 5142779463, kde je doúčtování do kupní ceny odebraného zboží.
K dnešnímu dni evidujeme u zákaznického účtu pohledávku ve výši 1.383,33 Kč, která nebyla, není a nebude vymáhána. Pohledávka byla účetně odepsána.
S pozdravem
Martin Stalmach
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den, vycházím z posledního vyjádření společnosti O2, že "pohledávka" nebyla, není a nebude vymáhána. Děkuji tímto dTestu za pomoc v této kauze.