Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, jmenuji se Oksana Kotova.V 7 dubna 2014 mě nebyl doručen dopis s pozvánkou na zkoušku s UJEP a to i přesto, že jsem byla celý den doma. Zjistila jsem to v červnu, když obdržela rozhodnutí o nepřijetí do univerzity kvůli nesložení zkoušky a dopis s pozvánkou, který se vrátil zpět. Ztratila cele léto na to, aby řešit tento problém. V srpnu také čekala doporučené dopisy, které vyzvedla s pošty po upozornění s univerzity, že je odeslané. Žádné oznámení o tom také neobdržela. Teď čekám na balík s Číny. Šla na poštu, kde pracovnice mi řekla, že pražské poštovné oddělení posílalo mně dopis s podmínkami pro doručování balíku, ale ten dopis vrátil se zpět do Prahy. Teď musím kontaktovat oddělení v Praze, aby poslali mně dopis znovu.
Doufám, že pomůžete řešit problém s doručováním pošty.
S pozdravem
Oksana Kotova
Chtěla bych, aby poštovné zásilky se doručovali včasně a v plném rozsahu. V případě nepřítomnosti listonoška musí oznamovat mně, že mám něco k vyzvednutí na poště.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka věděla předpokládaný termín konání přijímací zkoušky, měla se informovat o pozvánce i jiným způsobem. Pošta dle zákona o poštovních službách odpovídá jen za škodu, která vznikla v době od poštovního podání do dodání či vrácení. V tomto případě také není dle nám dostupných informací jisté, zda by spotřebitelka byla přijata, kdyby ji pošta byla doručena.
Výše uvedené okolnosti nemění nic na skutečnosti, že poště vyplývá z uzavřené poštovní smlouvy povinnost zásilku dodat. Pokud nelze aresátu zásilku doručit osobně, musí ho pošta informovat o uložení zásilky. Porušuje-li pošta své povinnosti opakovaně, doporučujeme spotřebitelce, aby podala stížnost přímo České poště a současně podnět Českému telkomunikačnímu úřadu, který vykonává státní dozor na úseku poskytování poštovních služeb.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou. Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.