Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil AUTORADIO ( VIZ TAKÉ VŠECHNY e-maily/ pokusím se přiložit-nebo pošlu zvláštˇ). Přišlo 26.06.-bez čísla KODU(na zadní straně pouze nečitelné klikyháky)-reklamoval telefonicky + poslal na požádání FOTO-V.T. mailem(viz) doporučil několik možností/nešlo NIC.
Oznámil jsem navrácení zboží(nepoužitelné!)-a odeslal.Dorazilo7.07.
(SMS Č.Pošta).Současně požádal o převod částky 800+200kč na můj účet
Ca.5.08.jsem upozornil na blížící se konec zákonné lhůty/Odpověd´viz
mail="Zapomněl moje jméno" -bla-bla…/Odmítl jsem údajně zprovozněné
RADIO-mám už jiné-(což je pravda).Znovu jsem požadoval navrácení platby(viz mail)-od té doby panuje HROBOVÉ TICHO (hlavně na mém účtu
ČSOB).-// Moje domněnka: Toman má jak peníze-tak rádio-což mu zřejmě vyhovuje... Amen
Autorádio do Ford Mondeo r.v.2000 /detaily viz.moje Objednávka
Vrácení peněz -myslím, že mám nárok i na vrácení poštovného -poslal nefunkční zboží a vůbec nezkontroloval, zda je v pořádku ! Já jsem následně také musel platit moje Poštovné...
ALE: toto nechám na Vás-víte lépe než já na co mám nárok!
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Vyřídit reklamaci znamená informovat spotřebitele o její výsledku (viz výše uvedené rozhodnutí) a v případě zamítnutí umožnit spotřebiteli s reklamovanou věcí disponovat, resp. o možnosti s věcí disponovat ho včasně a řádně informovat. Nebylo-li toto splněno, nebyla reklamace vyřízena řádně a včas. Z toho plynou nároky uvedené výše.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel nevyužil možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů lze vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.