Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Již jsem zde psala stížnost na českou srovnávací společnost, jak jsem se nechala napálit, jak jsem jim psala, že jsem byla uvedena v omyl atd... a zaslali mi fakturu na 10000,- Kč (2 x 5000,- elektřina a plyn).
Co se ale stane, když nebudu reagovat a zkrátka nic nezaplatím? Má s tím někdo zkušenost?
Nic neplatit. Přijde mi nehoráznost platit někomu za to, že nemám o mě předkládaného "vítězného" dodavatele zájem, a že jsem jsem se svobodně rozhodla, u koho chci vlastně zůstat.
|
Tweet |
Následující postup spotřebitelky by se měl odvíjet od toho, zda byla smluvní pokuta, na jejímž základě společnost vyžaduje nyní zaplacení určitých poplatků, ujednána ve smlouvě samotné, či zda byla součástí (pouze) obchodních podmínek (k tomu viz vyjádření ke stížnosti ID 44420).
Rovněž platí, že smluvní pokutou nelze sankcionovat výkon práva odstoupit od smlouvy, jak vyplývá z rozhodovací praxe Nejvyššího soudu ČR, např. sp. zn. 32 Cdo 4469/2010. Viz také: https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/muze-prodejce-za-odstoupeni-od-smlouvy-uctovat-smluvni-pokutu/54
Doposud neevidujeme případ, kdy by společnost přistoupila k soudnímu vymáhání smluvních pokud. V několika případech pohledávku postoupila 3. osobě, a sice inkasní agentuře. Tyto agentury však nemají žádné speciální oprávnění, nejsou exekutory a dlužník se nemůže nezaplacení nikterak dostat do registru dlužníků. Případnou exekuci musí nařídit jedině soud, ke kterému se však společnost, jak uvádíme výše, prozatím v žádném z námi řešených případů neobrátila.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.