Společnost


Marketing 23 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:105
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44582Pokutu nezaplatím?

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 21 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.08.2020, před 4 lety

Darina Stonavská

Znění stížnosti

Již jsem zde psala stížnost na českou srovnávací společnost, jak jsem se nechala napálit, jak jsem jim psala, že jsem byla uvedena v omyl atd... a zaslali mi fakturu na 10000,- Kč (2 x 5000,- elektřina a plyn).
Co se ale stane, když nebudu reagovat a zkrátka nic nezaplatím? Má s tím někdo zkušenost?


Požadované řešení

Nic neplatit. Přijde mi nehoráznost platit někomu za to, že nemám o mě předkládaného "vítězného" dodavatele zájem, a že jsem jsem se svobodně rozhodla, u koho chci vlastně zůstat.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.9.2020 12:30, před 4 lety

Následující postup spotřebitelky by se měl odvíjet od toho, zda byla smluvní pokuta, na jejímž základě společnost vyžaduje nyní zaplacení určitých poplatků, ujednána ve smlouvě samotné, či zda byla součástí (pouze) obchodních podmínek (k tomu viz vyjádření ke stížnosti ID 44420).

Rovněž platí, že smluvní pokutou nelze sankcionovat výkon práva odstoupit od smlouvy, jak vyplývá z rozhodovací praxe Nejvyššího soudu ČR, např. sp. zn. 32 Cdo 4469/2010. Viz také: https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/muze-prodejce-za-odstoupeni-od-smlouvy-uctovat-smluvni-pokutu/54

Doposud neevidujeme případ, kdy by společnost přistoupila k soudnímu vymáhání smluvních pokud. V několika případech pohledávku postoupila 3. osobě, a sice inkasní agentuře. Tyto agentury však nemají žádné speciální oprávnění, nejsou exekutory a dlužník se nemůže nezaplacení nikterak dostat do registru dlužníků. Případnou exekuci musí nařídit jedině soud, ke kterému se však společnost, jak uvádíme výše, prozatím v žádném z námi řešených případů neobrátila.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2020 22:45, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.