Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Koupil jsem vůz Ford Mondeo a po půl roce se zadřel motor.
V servisu bylo zjištěno absolutní vyreznutí válců a pístu
jako příčina jednoznačně vytopení motoru.Po dobu užívání vozu byl dodrženy servis na oleje ujelo se zhruba 15000km což je v podstatě zázrak.
Vrstva a rozsah rzi ve vnitřku motoru tedy nemohl vzniknout po dobu mého užívání vozu.
Reklamace byla zamítnuta s odůvodněním že uplynula šestiměsíční doba od koupě avšak ve smlouvě je výslovně zdůrazněno ve zvláštním odstavci a prodejcem písemně zaručovano, že vůz neprošel povodní
ani nebyl vystaven vodě na což prodávající dává záruku jeden rok
který ještě neuplynul(koupil jsem ho v prosinci 2019)
Dále jsem údajně nedoložil,že vada na voze byla již v době koupě.
To však vzhledem k charakteru závady,tedy koroze válcu a písty,tedy závada pohledem ani poslechem při koupy neodhalitelná ale dle rozsahu a vrstvy rzi a s dodržením servisu olejů nemohl motor zreznout za dobu mého užívání ale musel být dle zprávy ze servisu vystaven vodě mnohem dříve a dlouhodobě.
Vzhledem k výše zmiňovanému se odmítám smířit s jednáním AAAauto
a vedle posudku soudního znalce shromažďují ještě další podklady
k zahájení řešení soudní cestou jejichž náklady spolu s cenou opravy
budu nucen vyžadovat.
Děkuji Vám za čas věnovaný mě záležitostí
Filip Kudlik
Ford Mondeo spz6C9 24 26 r.v.2008
Náhradu nákladů spojené s výměnou motoru případně jeste náhradu nákladů
na znalecké posudky a soudního řízení
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane Kudliku,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Prosím o doložení zmiňovaného znaleckého posudku, aby se kolegové mohli reklamací znovu zabývat.
Děkuji, s pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Posudek včetně vyčíslení výše nákladů na opravu a spojené náklady dovezu osobně na sídlo Praha 8 jakožto poslední snahu o mimosoudní řešení.
Dobrý den,
vzhledem k tomu, že znalecký posudek dosud nebyl dodán, záležitost byla prověřena a následně uzavřena.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vzhledem k postoji společnosti a tomu, že je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme. V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.