Počet nahlášených stížností: | 152 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den,
Dne 25.8. jsem měl objednánu přepravu z Clermont-Ferrand do stanice Praha-Knížecí s přestupem v Lyonu (#1082296675, 1467,-kc). Na nádraží mi 5 minut před plánovaným odjezdem 13:40 slečna na informacích oznámila, že spoj Clermont-Fr byl stornován bez udání důvodu ani oznámení skrze sms/email. Slečně jsem sdělil, že z Lyonu do Prahy musím stihnout spoj 17:40. Ta mě obratem ujistila, že mohu využít spoj 14:50 a po páté hodině budu v Lyonu, abych stihnul přestup. Současnou jízdenku stornuje, vystaví novou (#1084735424) a předá slevový kupon jako náhradu za vzniklé nedorozumění - 30,22€. To by smysl dávalo, nicméně jsem se domáhal toho, jestli tedy má stávající zakoupená jízdenka Lyon-Praha stále platí nebo je nutno zakoupit znovu. Slečna mě ujistila, že MOHU tuto jízdenku bez problému použít. V Lyonu ovšem situace vypadala zcela jinak. Český řidič mi po skenu jízdenky oznámil, že je neplatná a pokud chci svézt, mám si zakoupit jízdenku, která momentálně stála 2610,- kč neboli 100€. V této bezvýchodné situaci nezbývalo než opětovně zakoupit jízdenku, momentálně za dvojnásobek původní ceny. Nerozumím přístupu společnosti flixbus a jejích zaměstnanců a domnívám se, že mám právo na kompenzaci 69,78€ Z důvodu, že mě společnost neinformovala a vlastní nečinností mi tuto škodu vytvořila. Prosím o názor. Děkuji. Matěj Tomešek
Neoznámené storno jízdy a následná nutnost opětovného zakoupení
Domnívám se, že mám právo na kompenzaci 69,78€ Z důvodu, že mě společnost naprosto neinformovala a vlastní nečinností mi tuto škodu vytvořila. Prosím o názor. Děkuji. Matěj Tomešek
|
Tweet |
V případě zrušení spoje, mají cestující dle přepravních podmínek tyto možnosti: "a) mohou pokračovat v cestě při nejbližší možné příležitosti na jiné trase vedoucí do destinace stanovené ve smlouvě o přepravě, a to za podmínek srovnatelných s podmínkami uvedenými ve smlouvě; nebo b) mohou požádat o proplacení jízdného a o volnou zpáteční jízdenku na autobus jedoucí do místa odjezdu stanoveného v příslušné přepravní smlouvě. Nárok na úplné proplacení zakoupené jízdenky vzniká jak pro část absolvované trasy, tak i pro neabsolvovanou trasu v případě, že byla cesta zmařena vzhledem k původnímu plánu cesty cestujících. Náhrada bude provedena v penězích do 14 dnů od obdržení požadavku na odškodnění nebo předložení nabídky volby podle písmene a) nebo b), nesouhlasí-li cestující s jinou formou náhrady."
Spotřebiteli tedy doporučujeme, aby společnosti zaslal požadavek na odškodnění. V případě, že by společnost požadavek odmítla má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení
sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení
mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese
https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.