Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#44594Neoprávněné ztržení částky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 4 dny 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.08.2020, před 4 lety

Lenka Pavlová

Znění stížnosti

Někdy začátkem Února 2020 jsem se zaregistrovala na stránky seznamovací agentury Be2 supozorněním na poplatek 150Kč, na jiné poplatky jsem nebyla upozorněna. Ještě týž den jsem svoji registraci zrušila, ale začátkem dubna mi bylo ztrženo 2 247Kč. Ihned jsem kontaktovala společnost, ale bylo mi sděleno, že se musím písemně odhlásit, což už samo o sobě je neetické a nekalá obchodní praktika, protože to vůbec nebylo jasné a hlavně jsem nežádala o žádné placené služby, pouze registrační poplatek 150Kč. Poté jsme ihned 9.4. 2020 písemně zaslala zrušení registrace, ale v červnu i v spnu mi byla ztržena další částka, tedy 2x 2 247Kč. Na emaily společnost nereaguje


Požadované řešení

Navrácení min posledních dvouch částek, tzn. 2X 2247Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.8.2020 10:08, před 4 lety

Jednání popsané ve stížnosti je možné kvalifikovat jako tzv. automatickou prolongaci smluvního vztahu [tj. situaci, kdy je spotřebiteli členství automaticky obnoveno po uplynutí původně sjednané doby (obvykle jeden měsíc) a to zpravidla na dobu následujících 12 měsíců; lze se však setkat s různými variacemi těchto časových úseků (čtvrt roku, 6 měsíců, atp.)].

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. To, že spotřebitel závazek z čistě preventivního důvodu (navíc i) vypoví, bez dalšího neznamená, že uznává existenci smluvního vztahu, protože tato existence (jak je uvedeno výše) zaniká již uplynutím původně sjednané doby. Výpověď je podle nás nutné vnímat toliko jako jistou "pojistku" pro případ odlišné právní interpretace daného vztahu soudem, která však není příliš pravděpodobná.

Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.

Pokud závazek zanikl uplynutím původně sjednané doby a přesto společnost spotřebiteli nevrátí peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod se zánikem závazku odpadl). V takovém případě by se jednalo o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.).

V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.8.2020 14:06, před 4 lety

Dobrý den,

prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com

Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště.

Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.9.2020 08:06, před 4 lety


Lenka Pavlová

kontzaktovala jsem společnost a vše důkladně popsala, ale dostalo se mi jen automatické odpovědi, že nemám nárok na vrácení peněz. Znovu jsem se dívala na ceník Be2 a je v něm pouze napsáno, že VIP členství na 1 měsíc stoji 149Kč, to jsem také potvrzovala, ale mně bylo strženo celkem 3x 2 247Kč. o této částce není nikde zmínka a samozřejmě bych jí nikdy nepotvrdila. Další nesrovnalostí je, že jsem členství raději uzavřela i písemně 9.4.2020 a dostala jsem potvrzení, že mi již nebude nic strháváno, tak přesto mi byla znovu 2x stržena částka 2 247Kč, naposledy 22.8.2020. Je to celé podvod. Je možná nějaká hromadná žaloba, nebo mám informovat policii ČR za odcizení peněz z účtu? děkuji za odpoveď

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.9.2020 16:30, před 4 lety

Z potvrzení, které zaslala spotřebitelka, vyplývá, že její členství mělo být ukončeno k 6. 7. 2020. Ve zprávě byla zároveň informace, že nebudou požadovány žádné další platby. Spotřebitelce k nejrychlejšímu řešení doporučujeme, aby se obrátila na svou banku s žádostí o tzv. chargeback (reklamace karetní transakce).

V rámci ČR bohužel ještě nebyla schválena příslušná právní úprava, která by umožňovala podání hromadné žaloby. Více informací a možnost podpořit naši kampaň za přijetí příslušné právní úpravy nalezne spotřebitelka na webu zahromadnezaloby.cz.

Pokud má spotřebitelka podezření ze spáchání trestného činu, je adekvátním způsobem řešení kontaktovat orgány činné v trestním řízení, tedy např. Policii ČR.

Stížnost přeřazujeme na společnost a žádáme ji, aby spotřebitelce poskytla urychlenou pomoc s dořešením situace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.10.2020 21:22, před 4 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.12.2020 20:33, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.