Počet nahlášených stížností: | 69 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobry den, jmenuji se Petr DAVID PLYN A ELEKTTŘINU mám psané na Podnásepní 379/10, 60200 Brno . V roce 2017 byli u nás s
Českých aukci , podepsali jme to , nebo řekli , že nebudee měnit dodavatele .Podepsali za nás plyn i elektřinu s lidovou energii. Ja jsem podepsal dodatek na plyn s innogy , aý po podepsání smlouvy s innogy nám Lidová energie oáila , že nás přebíraj ,nebyli ochotní nám poslat smlouvu půl roku. Museli jsme zaplatit innogy smluvní pokutu 12 800 Kč až po půl roce jse se dovědeli , že LIdová energie má pokutu 4 000 Kč .Na začatku jsme ji opakovaně poslaly poštou výpověd smlouvy a i e- mailem , nerespektovali to.Na innogy řekli , že by nám Lidová energie měla vrátit tu smluvní pokutu. Druhý problém podepsali smlouvu 2017, tak jsem byl na innogy poslat výpověd ze smlouvy ,ale Lidová energie to počítá od datum , kterým nás přebrala v roce 2019 takž smlouvu dali do roku 2022. A třetí problém psala jsem jim na e - mail nejsou mi ochotní poslat smlouvu na elektřinu, chci ji vypovědět určitě je podepsaná v roce 2017 a mně končí smlouva s innogy na elektřinu v roce 2021 a chcú mně přebrat , poslal jsem výpověd na elektřinu a nevím či ji budou akceptovat.Problém je ,že se ji nedá dovolat,nereagují na e -maily,ani na výpovědě poslané poštou.
Děkuji David Petr
přepis energii
mimosoudni vyplacení pokuty,ukončit smlouvy Lidovou energii
|
Tweet |
Vyjádření je spíše obecného charakteru, neboť obsah stížnosti není příliš srozumitelný.
Ohledně smluvní pokuty za nedodržení povinností je naprosto klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Spotřebitel tedy není zásadně povinen k úhradě této vymáhané částky.
Co se týče výpovědi, dle § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, platí, že uzavře-li spotřebitel smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu, může ji navíc vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek, a to zcela bez sankce.
Doporučujeme jako vhodný postup zprostředkovateli odvolat plnou moc. Doporučujeme kontaktovat přímo společnost, a to nejlépe ve formě doporučeného dopisu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.