Společnost


Tesco Mobile ČR s.r.o.

Počet nahlášených stížností:28
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#44616Zrušení kreditu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 19 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
26.08.2020, před 4 lety

Jitka Dvořáková

Znění stížnosti

Nedávno mi zemřel manžel, měl mobil u Tesco Mobile. Telefon jsem nepoužívala. Minulý týden SMSka, pokud nedobiji kredit, vypnou číslo. Zavolala jsem na jejich info linku, vysvětlila situaci, že jsem důchodkyně, vdova, na kreditu bylo ještě skoro 300 korun a jestli by to nešlo nějak prodloužit. Komisní až nepříjemné jednání, nic nejde, tak to máme nastavené, jen si dobijte min za 200. To mi přijde nepěkné. Proč nevyjít důchodci, který obrací každou korunu vstříc a jen koukat na svůj zisk?


Produkt

Tesco mobile


Požadované řešení

Prodloužení kreditu o min 60 dní a navrácení anulovaného kreditu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.9.2020 10:33, před 4 lety

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti platných od 1. 4. 2020 platí, že služba je zřízena okamžikem prvního přihlášení SIM karty do sítě. Smlouva se uzavírá na dobu určitou, a to na 12 měsíců.

Pokud účastník dobije kredit, doba trvání smlouvy se prodlouží na další dobu určitou v délce 12 měsíců ode dne posledního dobití kreditu. Nedojde-li k tomu, smlouva se po uplynutí doby určité na základě zákona a v souladu s ním změní na dobu neurčitou.

V takovém případě má Tesco Mobile právo smlouvu vypovědět, pokud
- od uzavření smlouvy nebo posledního dobití kreditu uplynulo více než 12 měsíců
- a současně účastník nemá žádný kredit po souvislou dobu delší než 5 dnů.

Tyto dvě podmínky, jak naznačuje slovní spojení "a současně", musí být splněny kumulativně.

Tesco Mobile doručí výpověď formou SMS na telefonní číslo rušené služby a Smlouva skončí uplynutím výpovědní doby v délce 2 týdnů od doručení výpovědi. Ukončením smlouvy zbývající kredit propadá a Tesco Mobile ČR s.r.o. nevyplácí za nevyčerpaný kredit jakoukoli náhradu ani nepřevádí jeho hodnotu na jinou SIM kartu.

Pokud tedy spotřebitel v řešené věci měl po souvislou dobu na SIM kartě alespoň nějaký kredit a nenastala situace, kdy by po souvislou dobu delší než 5 dnů neměl žádný kredit, není společnost podle svých vlastních obchodních podmínek oprávněna závazek zrušit. Pokud tak učinila, jedná se o porušení její smluvní povinnosti a spotřebitel je oprávněn požadovat náhradu škody za porušení smluvní povinnosti dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to přinejmenším ve výši propadlého kreditu.

Další (jinou) možností je uplatnit vůči společnosti reklamaci, neboť služba nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě (tento postup doporučujeme). V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2020 22:02, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.